ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 آذر ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عناوین این صفحه اول را

امروز چگونه می تواند تحلیل کرد؟

 
 
 

 

 

این صفحه اول روزنامه ابرار است. روزنامه آیندگان مدتی پس از انقلاب مصادره شد و روزنامه آزادگان در همان ساختمان آیندگان و استفاده از چاپخانه آن منتشر شد که تفاوت آن دو از زمین تا آسمان بود. روزنامه آیندگان به همت روزنامه نگاران با سابقه پس از کیهان و اطلاعات تبدیل به یکی از سه روزنامه اصلی کشور شده بود و آزادگان که توسط بنیاد مستضعفان و توسط تعدادی غیر حرفه ای منتشر شد هیچ علامت و نشانه ای از آیندگان و سیمای حرفه ای آن بعنوان یک رسانه نداشت. پس از مدتی آزادگان خود به خود تعطیل شد و نوبت رسید به روزنامه "ابرار" که هنوز هم منتشر می شود اما  مانند همه روزنامه هائی که منتشر می شوند تیراژ چندانی ندارد و به همین دلیل سعی می کند با "ابرار اقتصادی"، "ابرار ورزشی" و .... نخود آشی که حکومت از مطبوعات بار گذاشته باقی بماند.

این شماره که صفحه اول آن را می بینید مربوط به روز اعلام با تاخیر فوت آیت الله خمینی است. این تاخیر در اعلام خبر فوت را هاشمی رفسنجانی در خاطراتش گفته است. حکومت نمی دانست چه کند و جای خالی آقای خمینی را چگونه پر کند. خود آقای خمینی هم به سبک حضرت محمد جانشین خود را رسما معرفی نکرده بود و برای پرهیز از تداعی سلطنت پسرش احمد را هم برای رهبری در نظر نگرفته بود. شاید مهم ترین نکته در این صفحه ای که در برابر شما قرار داد، نه خود خبر در گذشت آیت الله خمینی بلکه وصیت نامه اوست. نه آن که بخواهیم وصیت نامه را مرور کنیم، بلکه این نکته را می خواهیم بگوييم (که البته خود میدانید) که وقتی رهبری فوت کرد، مدت کمی درباره او صحبت می کنند و اشک می ریزند و حتی وفاداری به میراث او را اعلام میکنند اما بسرعت این میراث به فراموشی سپرده می شود و حوادث پشت سر هم ورق می خورند. هیچ وصیت نامه ای در طول تاریخ اساسنامه یک حکومت نشده است. چه مذهبی و بصورت وصیت نامه و چه منشور در حکومت های غیر مذهبی. شاهد زنده آن جمهوری اسلامی است که پس از مدتی سینه زدن زیر علم وصیت نامه خمینی، همه آن را تا کردند و گذاشتند در صندوق تاریخ. اگر هم یادی از او می شود برای بهره برداری ابزاری است. حتی برای آخرین توصیه های شفاهی آیت الله خمینی  هم تره خرد نکردند. از آخرین توصیه هایش به هاشمی و خامنه ای که بالای بسترش بودند و دست هر دو را گرفته و گفته بود از هم جدا نشوید نیز اعتبار خود را در مرگ مشکوک هاشمی در استخر نشان داد. بگذریم که اختلاف و جدائی از همان سال اول رهبر شدن آقای خامنه ای و رئیس جمهور شدن هاشمی آغاز شد و بالاخره کار به آنجا کشید که "دو درویش در گلیمی بخسبند و دو پادشاه در اقلیمی نگنجند!"

حتی امروز نه تنها از نمایندگان مجلس و یا اعضای شورای نگهبان و امام جمعه ها، بلکه از خود آقای خامنه ای در یک جمعی کسی ناگهان سئوال کند وصیت نامه آقای خمینی چند صفحه است و چند بندش را برای ما تعریف کنید، یقین داشته باشید که در آن وا می ماند. قانون جاودانه ای که ابرار تیتر بعد از مرگ آقای خمینی کرده، به فراموشی جاودانه تبدیل شده و تا حدودی زیادی هم طبیعی است زیرا زمان با وصیت نامه افراد متوقف نمی ماند بلکه از روی وصیت نامه ها عبور می کند و تحولات و حوادث و رویدادهای تازه ای را بوجود می آورد که هیچ انسانی نمی تواند هنگام مرگ خود، آن را پیش بینی کند. همانگونه که حضرت محمد و حضرت علی نتوانستند پیش بینی کنند روزگاری خواهد شد که داعش داعیه اسلام خواهد کرد!

نکته مهم دیگری که در همین صفحه اول می خوانید اعلام آقای خامنه ای بعنوان رهبر جمهوری اسلامی است و نه رهبر انقلاب. زیر منطق و تجربه نیز می گوید که در هیچ انقلابی رهبری موروثی نیست. یک انقلاب، یک رهبر دارد و وقتی آن رهبر در گذشت کس دیگری نمی تواند جانشین او شود. می تواند رهبر نظام و رژیم شود، یعنی همین تیتری که روزنامه ابرار انتخاب کرده و اساسا نیز مجلس خبرگان آقای خامنه ای را بعنوان رهبر جمهوری اسلامی انتخاب کرد اما بعدها به زور تبلیغات چنین تلقین کردند که ایشان رهبر انقلاب است. یک دروغ هم روزنامه ابرار در این صفحه اول منتشر کرد و آن "فتوای آقای خمینی در باره ولایت علی خامنه ایست" در حالیکه اسناد مجلس خبرگان برای انتخاب علی خامنه ای بعنوان رهبر جمهوری اسلامی همان جمله ایست که هاشمی رفسنجانی برای گرفتن تائید انتخاب وی در مجلس خبرگان گفت. "ما نگران جای خالی امام بودیم و ایشان این نگرانی را نداشتند و یکبار که تلویزیون نگاه می کردند، فیلم سفر آقای خامنه ای رئیس جمهور به کشور کره را دیدند و به ما گفتند "همین آقای خامنه ای" سخنرانی هم خوب می کند." این که هاشمی راست گفت و یا دروغ باصطلاح مصلحتی گفت بر ما معلوم نیست و مورد بحث ما هم نیست. ما فقط می خواهیم این صفحه اول روزنامه ابرار را معرفی کنیم.

بحث بیعت ارتش و سپاه با رهبر منتخب مجلس خبرگان "آقای خامنه ای" هم در همین صفحه هست و خیلی از دست اندرکاران جمهوری اسلامی معتقدند که این بیعت پس از فوت آقای خامنه ای دیگر جنبه بیعت نخواهد داشت بلکه جنبه فرمان و دستور به خود خواهد گرفت.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 25 آذر

 
 

اشتراک گذاری: