ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 آذر ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

تحصیلکردگان بیکار چه می کنند؟

مسافرکشی و دستفروشی

دو شغل نان و آبدار شده

 
 
 
 

 

انبوهی از تحصیلکردگان دانشگاهی بیکارند. برای استخدام در شرکت ها و سازمان های دولتی باید رانت داشت. بسیجی در اولویت است حتی اگر سواد و تجربه کافی نداشته باشد. از سد حراست ها باید گذشت، خودی باید بود و بقول رهبر از رویش یافتگان بعد از انقلاب باید بود. اصطلاحی مضحک. بعد از انقلاب کسی انقلابی می شود؟

بهرحال روزنامه شهروند گزارش مشروحی تهیه کرده در باره بیکاری تحصیلکردگانی که به سمت دو شغل هدایت شده و یا اجبارا به آن سمت رفته اند. مسافرکشی و دستفروشی. حتی اگر در یک شرکتی کار می کنند بدلیل حقوق کم ناچار به این دو کار شده اند.

یکی از مسافرکشی ها گفته:

مسافرکشی نه سرمایه آنچنانی می‌خواهد، نه مهارت خاصی. تاکسی‌های آنلاین هم ماهانه بین ٣ تا ٥‌میلیون تومان دخل دارند. البته رانندگان از نظر بیمه و بازنشستگی شرایط دشواری دارند. با این‌حال، امکان پرداخت حق بیمه به‌صورت خویش‌فرما برای آنها فراهم است و می‌توانند با پرداخت حدود ٣٠٠‌هزار تومان در ماه خود را بیمه کنند .

یک دستفروش هم می گوید:

دستفروشی در مترو چیزی حدود دو برابر کارگری در کارخانجات صنعتی درآمد دارد. چرا فکر می‌کنید هر کسی دستفروشی می‌کند بی‌سواد است؟ من خودم حقوق خوانده ام . در شهر خودمان زیاد دنبال کار بودم، مدتی در دفتری مشغول به کار بودم اما حتی حقوقم هم به موقع نبود الان هم آقای خودم و هم نوکر خودم هستم! درآمدم هم بالاتر از  کار در دفتر است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 26 آذر

 
 

اشتراک گذاری: