ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 آبان ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دیدار رهبران ترکیه، روسیه، آلمان و فرانسه

صلح و بازسازی سوریه

نتیجه اجلاس استانبول میشود؟

 
 
 
 

 

نشست چهارجانبه استانبول با شرکت رهبران روسیه، آلمان، ترکیه و فرانسه در استانبول برپا شد. دراین نشست محور اصلی خاتمه جنگ در سوریه و بازسازی ویرانی هائی است که طی جنگ به این کشور تحمیل شد است. اگر یک حاشیه بسیار مهم این نشست داشته باشد، آن حاشیه عدم حضور رئیس جمهور امریکا در آنست و این درحالی است که امریکا حضور نظامی در سوریه دارد و یک سر فاجعه ایست که بر سوریه تحمیل شد. اکنون نیز داعش در شرق فرات به کمک امریکا سرگرم تجدید حیات است. اگر آلمان و فرانسه حتی زیر فشار مسئله مهاجرین بتوانند سیاستی اندک مستقل از امریکا در باره سوریه اتخاذ کنند و ترکیه نیز همراهی کند و بر وحشت خود از شکل گیری یک دولت خودگردان توسط کردهای سوری غلبه کند، آنگاه می توان به انزوای امریکا در سوریه و صلح در آن کشور امیدوار بود. هنوز هیچ خبر رسمی از اجلاس استانبول انتشار نیافته و خبرها بر محور حاشیه های بی اهمیت مانند نوع لباس، تعریف از کنفرانس سوچی و آستانه و ضرورت مبارزه با تروریسم است که در واقع خبر نیست بلکه تکرار کلیاتی است که همیشه مطرح شده است.

برای مثال اردغان گفته است:

هدف اصلی این دیدار حل بحران سوریه است. ما بر ضرورت مبارزه با تروریسم در مناطق شرق و غرب فرات (ترس از شکل گیری دولت خود گردان کردهای سوریه) تاکید کردیم.

و پوتین گفته است: من بر ضرورت گفت‌وگو بین همه گروه‌های سوری تاکید می‌کنم. روسیه بر حمایت خود از جمهموری سوریه در مرحله بعدی مبارزه با گروه‌های تروریستی تاکید می‌کند.

مکرون: مبارزه با تروریسم اولویت فعلی در سوریه است.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 6 آبان

 
 

اشتراک گذاری: