ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 آبان ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 12 آبان

نماینده ویژه سلطان قابوس

بزودی راهی ایران می شود

 
 
 
 
 

 

تنها چند روز پس از سفر غافلگیر کننده نخست وزیر اسرائیل "نتانیاهو" به سلطان نشین عمان و دیدار و مذاکرات علنی نشده وی با سلطان قابوس، خالد العطیه معاون نخست وزیر و نماینده ویژه سلطان قابوس راهی ایران می شود. نه در عمان و نه در ایران که این خبر بعنوان دعوت از وی برای سفر به ایران اعلام نشده که نماینده ویژه سلطان قابوس حامل چه پیامی برای مقامات جمهوری اسلامی است؟ و اگر قرار بود معاون نخست وزیر برای یک امر دولتی راهی ایران شود چه نیازی به داشتن نمایندگی ویژه سلطان قابوس داشت؟

قرائن نشان میدهد که سفرنتانیاهو به سلطان نشین عمان و دیدار با شخص سلطان "قابوس" که درسالهای اخیر رابط پنهان ترین پیام ها میان جمهوری اسلامی و کاخ سفید بوده با دو دلیل می توانسته انجام شود. بویژه که اسرائیل با عمان اساسا رابطه سیاسی ندارد و به همین دلیل سفر نتانیاهو غافلگیر کننده بود. این دو دلیل عبارتند از:

1- تلاش اسرائیل برای از زیر زبان سلطان قابوس کشیدن که چه پیام هائی از جانب ایران برای کاخ سفید برده که ترامپ تخفیف هائی را برای تحریم نفتی ایران و غیر نفتی ایران قائل شده و به اسرائیل نمی گوید.

2-  دادن پیام و یا زیگنالی مستقل از امریکا برای مقامات جمهوری اسلامی، بویژه در ارتباط با سوریه.

با این پیشینه است که سفر نماینده ویژه سلطان قابوس به تهران اهمیت پیدا می کند.

در چارچوب همین حدس و گمان هاست که این جمله حاکم قطر که مورد غضب عربستان و مورد اعتماد و ارتباط با جمهوری اسلامی نیز اهمیت دارد:

« ورود به هیچ جنگی به نفع این کشور نیست. آمریکا هیچ نوع تهدید و فشاری علیه قطر بدلیل روابطش با ایران اعمال نمی کند  و روابط آمریکا و ایران نیز بالاخره برقرار خواهد شد اما زمان آن را نمی توانم پیش بینی کنم.»

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 12 آبان

 
 

اشتراک گذاری: