ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

13 آبان ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گفتگو با آذر منصوری

کودتای 9 دیماه 96

با تظاهرات 7 دیماه مشهد!

 
 
 
 
 

 

آذرمنصوری عضو رهبری جبهه مشارکت و قائم مقام کنونی دبیرکل حزب اتحاد ملت مصاحبه مشروحی با خبرگزاری ایلنا کرده است. او دراین مصاحبه مسائل مختلفی را مطرح کرده و از جمله گفته است که روحانی باید مسئله حضور زنان در کابینه بعنوان وزیر را حل می کرد، اما مهم ترین نکته خبری در این مصاحبه آنجاست که وی می گوید:

«خیلی‌ها تصورشان این بود که برای اعتراضات هفتم دی ماه سازمان‌دهی به نحوی باشد که از مشهد شروع شده و کل کشور را در بر بگیرد و نهم دی دیگر فاتحه دولت آقای روحانی را بخوانند. »

او در ادامه تلویحا اشاره به خطر جمع شدن سفره هر انتخاباتی در جمهوری اسلامی می کند و در ادامه اشاره به کودتائی که در مشهد کلید خورد اما تبدیل به تظاهرات مردم علیه کل نظام در یکصد شهر شد و طراحان فورا عقب نشینی کردند میگوید:

«بحث من این است که ما و حاکمیت در وضعیتی قرار گرفته‌ایم که باید متوجه این موضوع باشیم. بی‌اعتمادی به دولت روحانی، بی‌اعتمادی به شهردار منتخب اصلاح‌طلبان یا شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، بی اعتمادی به مجلسی که در شرایط حداقلی شکل گرفت و نهادهایی که مشارکت مردم در آنجا عینیت پیدا می‌کند الان در معرض آسیب جدی است و این در واقع اساسا نهاد انتخابات را در کشور را تهدید می‌کند.»

(9 دیماه سال 88 روز راهپیمائی ساندیسی در تهران علیه جنبش سبز است که سخنران آن علم الهدا بود که از مشهد با هواپیما به تهران منتقل شد تا در سخنرانی خود مردم مخالف کودتا را مشتی "بزغاله و گوساله" خطاب کند. علم الهدا در تظاهرات 7 دیماه گذشته که آذر منصوری به آن اشاره می کند، می خواست یکبار دیگر بخت خود را به نیابت از دامادش سید ابراهیم رئیسی تولیت آستانقدس و اکثریت قریب به اتفاق امام جمعه ها و اکثریت مجلس خبرگان بیآزماید که ناکام ماند اما همین خط را به شیوه های  دیگر ادامه داده و میدهد. حتی اگر به قیمت جنگ و نابودی کشور بیانجامد.)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 13 آبان

 
 

اشتراک گذاری: