ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 آبان ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

میگویند باید گفت اما نمی گویند

نفت در برابر غذا و دارو

این نتیجه واقعی تحریم است

 
 
 
 

در روزهای پس از آغاز مرحله تازه تحریم های امریکا علیه ایران و دست و پائی که برای جلوگیری از تصویب "فاتف" پیوستن به سازمان جهانی مبارزه با پولشوئی و مبارزه با تروریسم می زنند، بارها از قول مقامات و برخی نمایندگان مجلس مطرح شده که باید حقیقت بازتاب این  تحریم ها را به مردم گفت! اما هیچکدام خودشان نمی گویند آن حقیقت چیست که دیگران باید بگویند و شماها نمی گوئید؟

شاید آنچه نعمت احمدی (حقوقدان) در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا گفته بخشی از همان حقیقتی باشد که میگویند باید گفت اما خودشان نمی گوید. احمدی گفته است:

نمی‌دانم این شورا چه ایرادات شرعی و قانون اساسی به این لایحه گرفته است. آن چیزی که قانون گفته موازین شرعی است. عدم تصویب فاتف در نهایت به سود ترامپ خواهد شد. در نهایت ما مجبوریم روزی متوسل به مقام معظم رهبری شویم. این لایحه در خصوص پول‌های کثیفی است که به جیب گروه‌های تروریستی سرازیر می‌شود. ما که طرفدار تروریسم نیستیم؛ ما تنها تعریف متفاوتی در خصوص گروه‌های تروریستی داریم. ما سازمان‌‌هایی مثل حزب الله را به حق می‌دانیم اما به عنوان مثال هم آنها داعش را تروریست می‌دانند هم ما؛ هم آنها القاعده را تروریست می‌دانند هم ما پس در تعریف موضوع فقط اندکی اختلاف داریم.

معافیت موقت هشت کشور از تحریم‌های آمریکا همان برنامه نفت در برابر غذا است. این هشت کشور در قبال نفتی که می‌گیرند پولی به ما نخواهند داد.

در جریان تحریم عراق هم این گونه بود که صدام باید صد میلیون بشکه نفت می‌فروخت و در قبال آن می‌توانست دارو و غذا وارد کند. در حال حاضر هم برای ما اینگونه تعیین کرده‌اند که تا یک سقفی نفت بفروشیم، پول آن در صندوقی ذخیره شود و بتوانیم کالاهای مشخصی را با استفاده از آن وارد کشور کنیم. وقتی قرار شد ۲۷۵ هزار بشکه نفت به هند بفروشیم و این کشور تنها ۲۵ درصد مبلغ آن را به روپیه به ما بدهد و باقی را در حسابی ذخیره کند و کالای خاصی را به ما بفروشد؛ این همان برنامه نفت در برابر غذا است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 19 آبان

 
 

اشتراک گذاری: