ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 آبان ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مصاحبه ایسنا با استاندار خراسان

گروه های خودسر هنوز در

دوران احمدی نژاد سیر می کنند

 
 
 
 
 

 

رشیدیان استاندار خراسان رضوی با خبرگزاری ایسنا مصاحبه کرده و به این نکات اشاره کرده است:

بر خلاف تصور برخی به دلیل خطبه‌های نمازجمعه، ایشان (علم الهدا) در مسائل اجرایی هیچگونه دخالتی نمی‌کنند. حتی در موضوع کنسرت نیز ما در شورای فرهنگ عمومی به این نتیجه رسیدیم که مجموعه‌ای را ایجاد کنیم که به یک دستورالعمل برسند. اینکه مشهد یک حرمت‌هایی دارد، درست است اما اینکه ما بگوییم، قوانین در کشور استثنابردار است، درست نیست. حتی از دفتر مقام معظم رهبری نیز سوال کردیم که ایشان فرمودند قوانین جامع و برای همه کشور است.

اینکه برخی از علما فتاوایی دارند، از نظر ما برای مقلدین آن‌ها قابل احترام است اما ما بنا نداریم کشور را براساس نظرات فقهی متفاوت علما اداره کنیم. برای همین ما به جمع‌بندی رسیدیم که کارگروهی تشکیل شود و این کارگروه چارچوب موسیقی صحنه‌ای را مشخص کند.

این مطلب تاثیر گذاشت و یک سال است که ما دیگر شاهد آن برخوردها نیستیم و کنسرت‌های خوبی نیز در مشهد و شهرهای اطراف داشتیم. برخوردهای تندی که انجام می‌گرفت، مدیریت و کنترل شده است.

برخی از گروه‌های خودسر و تندرو هنوز در فرهنگ تعاملی دوران دولت قبل هستند و نظر طرف مقابل را در حد دشمن می‌بینند. به نظر من اگر گروه‌های تندرو به جای اینکه با رگ گردن و حرف بزنند، باید ظرفیت  خودشان را بالا ببرند.

درباره یگان ویژه آستان قدس رضوی، هم باید بگویم: ما بخشی به نام بیرون حرم داریم که به نیروی انتظامی واگذار شد، بخشی نیز به نام پوسته اطراف حرم داشتیم که به سپاه و بسیج واگذار گردید اما تکلیف بخش داخل حرم مشخص نبود. فرمانده یگان‌ها حرم تحت مدیریت نیروی انتظامی شکل می‌گیرد و آموزش و کنترل مدیریت آن با نیروی انتظامی است اما مدیریت اجرایی آن با مدیریت سازمان مربوطه خواهد بود. اگر ماموریت داخل حرم به سپاه داده می‌شد، داخل حرم حالت نظامی پیدا می‌کرد که زمان آقای طبسی این نگاه بود که شرایط داخل حرم را نظامی نکنیم. این اقدام یک ملاحظه امنیتی است.

(ظاهرا با استقلال این یگان زیر نظر تولیت آستانقدس مخالفت شده که استاندار این توضیحات را داده است. استاندار می گوید زمان رئیسی هم نگاه غیر نظامی کردن حرم بود که بیشتر تعارف است تا واقعیت زیرا در زمان رئیسی همین یگان انتظامی حرم تشکیل شده و در زمان طبسی چنین چیزی مطرح نبود.)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 27 آبان

 
 

اشتراک گذاری: