ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

30 آبان ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مرور مطبوعات 29 آبان

کارگری که حقوق بخواهد

فعالیت کمونیستی می کند!

 
 
 
 
 

 ۱ - اعتماد

- روحانی: به کاخ سفید اطلاعات غلط می دهند.

۲ - آفتاب

- تکذیب میانجیگری بغداد میان تهران و ریاض. ص۱۵

۳ - رسالت

- سرمقاله: اعتراضات کارگران کارخانه نیشکر هفت تپه کمونیستی است.

۴ - همشهری

- ترکان: سقوط دو دهک از طبقه متوسط به طبقه فقیر، با جهش نرخ ارز. ص۴

۵ - عصر اقتصاد

- بخشنامه جدید بانک مرکزی در مورد معافیت سقف یک میلیون یورویی صادرکنندگان به سامانه نیما، ۱۰ میلیارد یورو ارز صادراتی خارج از کنترل روانه بازار خواهد کرد.

۶ - جمهوری اسلامی

- روحانیت و محبوبیت آسیب دیده- امروز روزی نیست که در پیچ و خم هایی که مردم در جامعه با آن مواجه هستند، روحانیت با یک مهرُ "حرام است" خود را راحت کند. ص۱۰

۷ - ایران

- شریعتمداری وزیر رفاه: «کارگران که قشر عظیمی از جامعه هستند در نوبت های بعدی سبد حمایتی قرار دارند.»

۸ - شرق

- کتاب هفت جلدی "حکایت بلوچ" محمود زند مقدم که انتشارات دنیای اقتصاد منتشر کرده، رونمایی شد. مسجد جامعی گفت: «خوشحالم که از ایشان تقدیر می شود، اما ناراحتم که انقدر دیر.» ص۱۲ (۵ جلد از این کتاب قبلا توسط مؤلف و ناشران مختلف منتشر شده است. دنیای اقتصاد در ابتدای سال ۹۷ این کناب را روانه بازار کرده است. اکنون که محمود زند مقدم بیمار است، دنیای اقتصاد به یاد رونمایی از کتاب ایشان افتاده.)

۹ - کیهان

- زهرا آیت اللهی رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و عضو عالی شورای انقلاب فرهنگی گفت: «در لایحه دولت از نوجوانی که زیر ۱۸ سال دچار ارتکاب جرم شده، حمایت قانونی شده است که با فقه اسلامی ناسازگار است.» ص۸

۱۰ - اطلاعات

- داستان دستشویی و توالت در ایران، داستانی است شرم آور، هر مسافر بخت برگشته ای که نیاز به قضای حاجت داشته باشد یا بخواهد نماز بخواند باید با تحمل انواع بو های ناخوشایند و پا گذاشتن در گنداب مخازن مستراح های سر ریز و آلوده رفع نیاز کند، آن هم در کشوری که سر لوحه شعائرش "النظافت من الایمان" است، شاید بخش خصوصی بتواند در رفع این مشکل همت کند. ص۲ ضمیمه (۲۷ آبان)

۱۱ - دنیای اقتصاد

- کارشناسان پیشنهاد می کنند دولت باید برای فعالان "بخش خصوصی" سوبسیدهایی در ازای ایجاد سرویس های بهداشتی در نظر بگیرد. ص۱۷ (اگر آدام اسمیت زنده بود حتما در نظریات خود تجدید نظر می کرد)
 


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 30 آبان

 
 

اشتراک گذاری: