ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

30 آبان ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 30 آبان

در آرژانتین قرار است

مراسم آشتی کنان برپا شود؟

 
 
 
 

 

ساده لوحی است اگر تصور شود رئیس جمهور ترکیه و یا رئیس جمهور امریکا پس از قتل خاشقچی یکباره طرفدار دو آتشه روزنامه نگاران شده اند. از همان ابتدا زیر این کاسه یک نیمکاسه پنهان بوده است. همچنان که از رو بستن شمشیر امریکا علیه ولیعهد عربستان که از دیروز به یکباره این شمشیر با این جمله ترامپ که پادشاه و ولیعهد عربستان در قتل خاشقچی نقش نداشته اند کندُ و در غلاف شد. بازیهای ترکیه - کشوری که دهها خبرنگار و روزنامه نگار را به زندان انداخته- تا حدودی باز میگردد به رقابت دو کشور برای حفظ نزدیکی به امریکا و رهبری جهان اسلام! اما امریکا؟

حساب ایران و رسانه های آن هم که روشن است و در محاسبه واقعیت بینی نمی گنجد. دنبال رسانه های امریکا و تمایلات سیاسی وزارت خارجه و بیت رهبری و سازمان تبلیغات اسلامی می دوند و استقلالی از خود ندارد. حداقل در این زمینه ها. همین است که در هفته های اخیر رسانه های جمهوری اسلامی چندین بار بن سلمان را سرنگون کردند و جانشین برایش انتخاب کردند و حتی او را فراری از عربستان هم اعلام کردند! مثل برخی موارد مشابه دیگر.

بهر روی، رسانه های عربستان سعودی اعلام کردند که شاهزاده «محمد بن‌سلمان» ولیعهد این کشور در اجلاس سران «گروه 20» که قرار است پایان ماه جاری در پایتخت آرژانتین برگزار شود، شرکت می کند. قطعا دراین اجلاس با سران دیگر کشورها نیز دیدار و مذاکره خواهد کرد و ای بسا با هیات ایرانی که به آرژانتین می رود. سفر رئیس جمهور عراق به ایران و ملاقات با رهبر جمهوری اسلامی و سپس عزیمتش به عربستان، جاده مذاکرات و آشتی را هموار کرده؟ و یا شاید بیش از آن. یعنی نوعی ارتباط با امریکا. زمزمه های توقف جنگ در یمن حاصل همین مذاکرات احتمالی و پنهان نیست؟

عکس: اجلاس چند ماه پیش گروه 20


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 30 آبان

 
 

اشتراک گذاری: