ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

1 مهر ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

جهان چند قطبی

خارج از تحمل امریکاست

ریانووستی ترجمه کیوان خسروی

 
 
 
 

کیرستن نیلسن وزیر امنیت داخلی ایالات متحده آمریکا نگران وضع تغییر یافته جهان است که " جهان یک قطبی و شیوه زندگی آمریکا را" تهدید می کند. وی در سخنرانی خود  در دانشگاه جورج واشنگتن اعلام کرد که: " تعادل قدرتی که برای دهه ها وجه مشخصه سیستم بین المللی بود برهم می خورد. جهان یک قطبی آمریکا در معرض تهدید قرار دارد. خلاء قدرت در سراسر جهان بوجود می آید و بسرعت با دولتهای متخاصم، تروریستها و جنایتکاران فراملی پر می شود. همه این نیروها هدف مشترکی را تعقیب می‌کنند: آنها می خواهند شیوه زندگی ما را از بین ببرند و بسیاری از آنها هرج و مرج، بی ثباتی و خشونت ایجاد می کنند ".

 وزیر امنیت ملی آمریکا  تاکید ویژه ای بر امنیت سایبری کرد که در آن جنایتکاران تلاش می کنند نقطه ضعفی را برای آسیب رساندن به ایالات متحده آمریکا بیابند. وی اذعان داشت که ریشه کن کردن چنین تهدیداتی بسیار دشوار است. نیلسن جدی بودن تهدیدات را در این عرصه با وضعی که در آستانه حملات یازده سپتامبر سال 2001 بوجود آمده بود مقایسه کرد. به گفته وی  تهدید ایالات متحده آمریکا از جانب مخالفان خارجی در بالاترین سطح خود از زمان جنگ سرد قراردارد.

نیلسن گفت که: " کشورهایی مانند چین، ایران، کره شمالی و روسیه آماده استفاده از تمامی عناصر قدرت ملی- مالی، تجاری، سایبرنتیک، جاسوسی، عملیات اطلاعاتی و دیگر امکانات  خود هستند تا ما را تضعیف کنند و  منافع خود را پیش ببرند ".


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 1 مهر

 
 

اشتراک گذاری: