منتخب اخبار  

        www.pyknet.net

   پیک نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 مهر ماه 1397

  pyknet100@gmail.com

 
   
 

 

منتخب اخبار سیاسی – اجتماعی

 

از جمله آرمان ها و اهداف اصلی انقلاب 57 در شعار "استقلال- آزادی- جمهوری اسلامی" در تمام راهپیمائی ها تکرار شد. پس از سرنگونی رژیم شاه آیت الله طالقانی که خود از روحانیون سرشناس و زندانی دوران شاه بود از زندان اوین بازدید کرد. زندانی که خالی از زندانی سیاسی بود و فقط شماری نگهبان داشت. آقای طالقاتی پس از چند ساعت که در اوین چرخید هنگام بیرون آمدن از اوین روی یک صندلی آهنی ارج که برایش از داخل زندان آوردند نشست و خطاب به خبرنگارانی که یا همراه او از زندان دیدن کرده بودند و یا جلوی در زندان اوین جمع شده بود تا با وی مصاحبه کنند گفت: این زندان از این پس موزه خواهد شد زیرا زندانی سیاسی و شکنجه دیگر نخواهیم داشت! این مصاحبه و این عکس در سه روزنامه وقت یعنی کیهان، اطلاعات و آیندگان منتشر شد و علاقمندان می توانند به آرشیو روزنامه های انقلاب مراجعه کرده و آن را ببینند و بخوانند.

مدتی بعد مجلس تدوین قانون اساسی تشکیل شد و از جمله اصولی که در این قانون گنجانده شد ممنوع بودن شکنجه بود و به رسمیت شناختن حقوق انسانی و شهروندی زندانی سیاسی.

زمان درازی طی نشد که زندان اوین بار دیگر تبدیل به مخوف ترین زندان ایران شد و شکنجه نیز در آن آغاز شد.

بحثی که در مجلس قانون اساسی در باره مخالفت با شکنجه ثبت و ضبط شده است یکی از مهم ترین فصول بحث های مجلس قانون اساسی و آنها که فکر می کنند جمهوری اسلامی از همان اول کار همین جمهوری اسلامی کنونی بوده باید آن بحث ها را بخوانند تا بدانند به چه علت و دلیل تقریبا تمام احزاب سیاسی ایران از انقلاب حمایت کردند و در رفراندوم قانون اساسی نیز شرکت کردند. نسل امروز نمی داند و جمهوری اسلامی کنونی هم اجازه نمی دهد این بحث ها و این اسناد منتشر شوند. در لینک زیر بخشی از این بحث ها را بخوانید:

https://fararu.com/fa/news/375099

 

 

لبنان و سوریه هم عضو "فتف" هستند

http://www.entekhab.ir/fa/news/431337/

کاهش تنش میان ایران و امریکا

http://etedaal.ir/fa/news/210848

روحانی: دولتمردان بزرگ بجای دیوار پل می سازند

http://etedaal.ir/fa/news/210845

بهزیستی: وجود 3 هزار محله پرآسیب در کشور

http://www.asriran.com/fa/news/632972

گداها تا شهریور 98 جمع می شوند

http://aftabnews.ir/fa/news/547530/

تصاویر/ روزنامه های سه شنبه 3 مهر ماه

http://aftabnews.ir/fa/news/547468/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 4 مهر

 
 

اشتراک گذاری: