ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5 مهر ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نامه افشاگرانه آیت الله مسعودی

آن که باید از مردم

عذر خواهی کند چه کسی است؟
 
 
 
 

 

آیت الله مسعودی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است و تاکنون چند افشاگری تاریخی در جمهوری اسلامی کرده است. از جمله افشای دیدار حبیب الله عسگراولادی دبیرکل وقت موتلفه اسلامی در جریان انتخابات 76 که لبه تیز این افشاگری و انتقاد شیخ محمد یزدی رئیس قوه قضایه وقت و رئیس حکومتی کنونی حوزه علمیه قم بود.

او روز گذشته افشاگری تازه ای کرد از تصمیمات پشت صحنه در مجلس خبرگان و گفت:

برخی بزرگان ما می‌گویند که مسئولین بالا باید اشتباهات خود را جبران کرده و اعلام کنند که اشتباه کردند و از اعلام اشتباه خود خجالت نکشند چون ما معصوم نیستیم.

خود این آقا (جنتی) هم باید اشتباهات خود را اعلام و جبران کند. من سه مساله را به عنوان اشتباهات ایشان بیان می‌کنم که باید اعلام و جبران می‌کرد.

اول، اشتباه بود که برای دوره دوم صلاحیت احمدی نژاد را شورای نگهبان اعلام کرد.

اشتباه دوم، صلاحیت یک انسان بزرگی که یک عمر برای این انقلاب کار کرد، را رد کردید(هاشمی رفسنجانی) تنها به این دلیل که سن ایشان بالاست.

اشتباه سوم این بود که چرا صلاحیت کسی که در حوزه علمیه قم درس خارج، فقه، تفسیر، اصول می‌گوید و شاگرد دارد و شناخته شده است (حسن خمینی) را برای خبرگان رد کردید؟ ایشان کتابها در فقه و اصول نوشته است.

این اشتباهاتی است که باید اعلام شود. باید واقعیت ها را با صفا و صمیمیت به مردم بگوئیم.

حوزه از اول انقلاب تاکنون یک اشتباه بزرگ کرده و آن اینکه از دولت بودجه گرفته است، درحالیکه نباید می‌گرفت. دوم اینکه حوزه باید طبق امور سنتی که امام فرمود عمل کند، نباید زیربار این برود که هزار نفر را بگیرد برای اینکه امتحانات برگزار کند و پایان نامه بگیرد.

حوزه باید به وضعیت سابق باز گردد. ورود افراد به حوزه باید براساس ضوابط صورت پذیرد، تحول با تغییر در کتب درسی و تغییر در روند تدریس به تنهایی صورت نمی‌پذیرد، سابق، وقتی طلبه می‌آمد، پای درس استاد می نشست تنها برای حفظ درس و سخنان استاد نبود بلکه برای فهم بود. حوزه باید سنتی عمل کند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 5 مهر

 
 

اشتراک گذاری: