ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

8 مهر ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

اشارات تاریخ از زبان "دعائی"

انقلاب شد و ساواک منحل شد

 اما مامور امنیتی سفارت خود را نفروخت

 
 
 
 
 

 

حجت الاسلام دعائی اولین سفیر جمهوری اسلامی درعراق و اکنون مدیرمسئول روزنامه اطلاعات، برای نخستین بار درباره دوران حضورش در سفارت جمهوری اسلامی درعراق سخنانی گفته که درحد خود یک سند تاریخی است. دعائی چهره ای بکلی متفاوت با حسین شریعتمداری سرپرست کیهان است. سایت جماران سخنان او را اینگونه منتشر کرده است:

«من به احمد آقا گفتم سفارت یک امر تخصصی است و من به دلیل عدم آشنایی با مسائل دیپلماتیک نگران هستم مشکلی پیش  آید و دامن روحانیت را بگیرد اما مکلف به پذیرش شدم.

صدام در آبان 57 که احساس کرد رژیم دارد می پاشد سراغ مسئول امنیتی سفارت می آید و می گوید ساواک منحل شده و ما به پاس خدمات شما می خواهیم در عراق بمانید. او جواب می دهد من ترجیح می دهم به دست هموطنانم پاره پاره شوم ولی مزدور این افراد نشوم.

آبان 57 صدام در بصره پایگاه می زند و برادرش را مأمور آن پایگاه می کند. یعنی جنگ ایران و عراق را در شرایطی که رژیم شاه در حال فروپاشی بود برای انتقام گیری قرارداد الجزایر برنامه ریزی کرده بودند.

جریانی اصرار دارند که یکی از عوامل شروع جنگ انعطاف ناپذیری نهادهای حاکم و به خصوص حضرت امام بود. ادعا می کنند که من از  طرف صدام پیغام آورده ام که صدام گفته یا شما نماینده ای برای مذاکره بفرستید و یا بپذیرید که من برای مذاکره به ایران بیایم.

دروغی گفته اند که من و شهید بهشتی و آقای بازرگان در قم به خدمت امام رفته ایم و خواسته ایم این را بپذیرند تا جنگ شروع نشود و امام بدون بررسی و با انعطاف ناپذیری نپذیرفتند و من گریه کرده ام و گفته ام جنگ می شود. یعنی از امام سیمایی خشن و انعطاف ناپذیر ارائه داده اند. این دروغ قطعی است که در فضای مجازی هم آن را به اشتراک گذاشته اند.

آنچه را سایت جماران همراه با فیلم این سخنرانی منتشر کرده را میتوانید در لینک زیر بخوانید:

https://www.jamaran.ir/بخش-%20A-12/1022527-


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 8 مهر

 
 

اشتراک گذاری: