ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

9 مهر ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

میان ج. اسلامی و امریکا

بازگشت امریکا به برجام

زمینه ساز مذاکره است!

 
 
 
 

 

هیچ مقامی درباره مناسبات با امریکا و برجام سخنی نمی گوید پیش از آنکه از نظر رهبر جمهوری اسلامی مطلع نباشد.حال با واسطه (روحانی) یا بی واسطه و مستقیم.

به همین دلیل وقتی مذاکره با امریکا بصورت مشروط در هفته ها و روزهای اخیر مطرح شده و می شود باید دانست که این نظر شخص رهبر جمهوری اسلامی است. برای نمونه وقتی عراقچی عضو تیم مذاکرات اتمی می گوید:« اگر آمریکا مایل است به ساز و کارهای چند جانبه برگردد راه باز است. البته اگر برای بازگشت آمریکا به برجام تمایلی باشد این بار ایران است که شروطی دارد. آمریکا باید تضمین هایی بدهد و به ابعاد برجام پایبند باشد و این پایبندی را ادامه دهد و اینگونه نباشد که فضای بی اعتمادی باشد.

در نشست وزرای خارجه ۱+۴ راه حل های عملیاتی که توسط کارشناسان ایران و ۱+۴ در دو سه ماه گذشته بحث های مفصل شده بود ایده هایی پیدا شده و سازوکارهایی برای پرداخت های مالی ایران پیدا شده است. امیدواریم قبل از تحریم های آمریکا از ۱۴ آبان بخشی از این سازوکارها مستقر شود و به سازوکارهای ویژه هم اشاره شده است. اگر بحث بانکی درست شود خیلی از بحث های نفتی هم درست خواهد شد.

تقریبا مشابه همین نظر را روحانی در جریان سفر به نیویورک و شرکت در اجلاس سالانه سازمان ملل مطرح کرد. یعنی راه مذاکره با امریکا را باز گذاشت به این شرط که امریکا به برجام باز گردد. همین است که معتقدیم این نظرات همآهنگ نمی تواند بدون همآهنگی با رهبر جمهوری اسلامی باشد.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 9 مهر

 
 

اشتراک گذاری: