ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

14 مهر ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

ترکیه از امریکا دور تر می شود؟

افشاگری های اردوغان

تغییر سیاست است یا باج خواهی؟

 
 
 
 

اردوغان رئیس جمهوری ترکیه آنقدر مانور سیاسی کرده که کمتر می توان به حرف های امروزش در مقایسه با حرف های دیروزش اعتماد کرد. اگر آنچه در دوران اخیر می گوید تبدیل به یک سیاست پایدار شود، آنوقت باید به این نتیجه رسید که او می خواهد از ناتو فاصله بگیرد و فاصله از ناتو به معنای فاصله از امریکاست. او برای چنین فاصله ای روی مناسبات با روسیه در درجه اول و سپس برخی کشورهای اتحادیه اروپا حساب کرده و البته بدنبال شکست هائی که در ماجراجوئی جنگ سوریه مرتکب شد چاره ای جز همراهی با ایران هم ندارد و این درحالی است که مناسبات نسبتا خوبی هم با عربستان و برخی کشورهای دیگر عربی دارد.

او سیاستمداری بازیگر است و اغلب مانند قمار بازها عمل می کند تا سیاستمداران حرفه ای و دارای انسجام فکری و سیاسی. برای مثل سه روز پیش در یک مصاحبه تلویزیونی گفته است که امریکا 19 هزار تریلی سلاح به تروریست ها در سوریه رسانده است. آیا این ادعا ترساندن امریکا به افشاگری های بیشتر نیست و در پشت آن این فکر نخوابیده که امریکا از بیم دهان گشودن اردوغان در باره آنچه در سوریه گذشت، گریبان اقتصادی ترکیه را رها کند؟ مثلا تعرفه ها را از روی صادرات مهم ترکیه به امریکا بردارد؟

اردوغان در همین مصاحبه ضمن تائید همکاری تنگاتنگش با روسیه برای اجرای توافق بر سر منطقه غیر نظامی 15 تا 20 کیلومتری در ادلب و خلع سلاح گروه های مسلح مخالف دولت مرکزی سوریه گفت که ارتش ترکیه پس از برگزاری انتخابات در سوریه خاک آن کشور را ترک خواهد کرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 14 مهر

 
 

اشتراک گذاری: