منتخب اخبار  

        www.pyknet.net

   پیک نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5 شهریور ماه 1397

  pyknet100@gmail.com

 
   
 

 

منتخب اخبار شهرستان ها و استان ها

 

در بسیاری از کشورهای اروپائی طرح دوچرخه اشتراکی و اتومبیل اشتراکی سالهاست که اجرا می شود. یعنی در میادین و کنار ایستگاه های مترو و برخی نقاط دیگر شهر دوچرخه هائی پارک است که هر کس بخواهد با دادن یک شماره کد و ثبت نام و مشخصات خود بصورت الکترونیک می تواند این دوچرخه را برای چند ساعت کرایه کرده و به کارش برسد و سپس در یکی از ایستگاه های دوچرخه آن را پارک کند و پول کرایه را با کارت داده و برود دنبال کارش. همین سیستم با اتومبیل هم وجود دارد و هیچ دزدی و تخلفی هم نمی تواند روی بدهد زیرا مشخصات کرایه کننده بصورت الکترونیک در اختیار شرکت های کرایه دهنده و پلیس است و با هر تخلفی هم جریمه را باید داد و هم کرایه را و ضمنا متخلف در لیست سیاه قرار گرفته و دیگر نمی تواند اتومبیل و دوچرخه کرایه ای از ایستگاه های پراکنده در شهر بگیرد. شهرهائی که باند دوچرخه دارند و پیاده و سواره مقررات حرکت در این باند را باید رعایت کنند و می کنند. حاکمیت قانون که از پلیس تا عادی ترین مردم باید آن را قبول کرده و رعایت کنند مانع بهم خوردن این طرح است. حالا در ایران هم هوس کرده اند حداقل درباره دوچرخه این سیستم را پیاده کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از توزیع 5000 دوچرخه اشتراکی از روز سه شنبه در پایتخت خبر داده است و گفت که افراد می‌توانند از این دوچرخه‌ها استفاده کرده و بعد از اتمام کارشان دوچرخه را در هر خیابانی رها کنند. در حال حاضر مسیرهای شرقی غربی تهران برای دوچرخه سواری در نظر گرفته شده است و در آینده دوچرخه‌های برقی که با رکاب زدن سیستم موتور آن فعال می‌شود نیز برای مسیرهای شمالی، جنوبی وارد بازار می‌شود که هم به سلامتی مردم و هم به کاهش آلودگی هوا کمک می‌کند.

در مملکتی که قانون حاکم نیست و هرکس گلیم خودش را از آب بیرون می کشد، فکر می کنید چنین طرح هائی قابل اجراست؟ ببینیم و تعریف کنیم.

 

ورود 5 هزار دوچرخه اشتراکی در تهران

http://www.asriran.com/fa/news/628596

سقوط یک جنگنده ارتش در دزفول

http://www.entekhab.ir/fa/news/426159

سفرهای مردان عراقی به ایران!

https://www.isna.ir/news/97060401772

تیراندازی در عروسی!

https://www.isna.ir/news/97060401753

مهار آتش سوزی مریوان / تکذیب شایعه انفجار مین و مهمات

http://aftabnews.ir/fa/news/542011/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 5 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: