سرمقاله راه توده 659

روحانی تسلیم طرفداران

بحران سیاسی درمجلس نشد

 

تظاهرات کودتائی مشهد ترامپ را شیر کرد

برخی پاسخ های روحانی

به سئوالات روزگذشته مجلس

(پیک هفته ۱۰۹) 7 شهریور  1397 برابر با 29 اگوست 2018 

 pyknet100@gmail.com


پر مخاطب ترین مطلب پیک نت روز گذشته (سه شنبه) خاطرات امیر مهدی ژوله از سانسور در صدا و سیما بود که با عنوان "چشم همه سانسورچی ها در سیما دنبال بدن خانمهاست" منتشر شد. این مطلب روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت جمعا 12 هزار و 100 خواننده داشت و در 16 فیسبوک خوانندگان نیز به اشتراک گذاشته شد.


6- 5 شهریور

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


6- 5 شهریور

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


6- 5 شهریور

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


6- 5 شهریور

منتخب اخبار
شهرستان ها


6- 5 شهریور

منتخب اخبار ورزشی


6- 5 شهریور

منتخب اخبار اقتصادی


عنوان اول پیک نت 7 اردیبهشت

جلسه دیروز مجلس

در یک جمله روحانی خلاصه شد

ماجرای سئوال از رئیس جمهور که ادامه استیضاح و برکناری دو وزیر کابینه بود، با حضور روحانی در مجلس و پاسخ هائی به سئوالات مطرح شده پایان یافت. همه سئوالات برخاسته از بحرانی بود که دولت احمدی نژاد روی دست مردم ایران گذاشت و موتور سئوال از رئیس جمهور و برکناری دو وزیر را آنها بنزین گیری کرده بودند که در بوجود آوردن بحران و توطئه فلج کردن دولت مستقیما دست داشته و دارند. آنها که دهها میلیارد دلار در دولت احمدی نژاد غارت کردند و با بوجود آوردن بحران ارزی عملا به حمایت از موسسات اعتباری یا تعاونی هائی که بقول روحانی 25 در صد پول مملکت را دراختیار دارند و صاحبان بانکهای خصوصی و وابسته به سپاه که دولت ایستاده تا در یک بانک قابل کنترل متمرکز شوند موتور فلج کردن دولت را بنزین گیری کردند. همانها که تظاهرات 8 دیماه گذشته با هدف کودتای باصطلاح مردمی علیه دولت را درمشهد آغاز کردند اما شیرازه کار از دستشان در رفت و تظاهرات مردم تبدیل شد به تظاهرات علیه کل نظام. آنها سئوال به نمایندگانشان در مجلس دیکته کردند که در طول مذاکرات اتمی علیه آن تبلیغ کردند و پس از "برجام" نیز یک روز از حمله به این توافق غفلت نکردند، حتی در همسوئی با ترامپ در لغو برجام.

سئوال از رئیس جمهور در آستانه دیدار سه جانبه سران ترکیه و روسیه و ایران، برای تضعیف موقعیت وی در مذاکرات و عملا، همسوئی با ترامپ بود که آماده موشک بارانی سوریه شده و حتی به بهانه این موشک بارانی در خلیج فارس آماده باش جنگی به خود گرفته است. دو دست از خارج و داخل یکدیگر را می شویند تا چرکابه های دستهای کثیف خود را به خورد مردم غارت شده و انقلاب باخته بدهند.

روحانی دو راه حل در برابر خود داشت. یا باید پرده ها را بالا می زد و دست های کثیف داخلی را نشان میداد که در اینصورت با رهبر جمهوری اسلامی شاخ به شاخ می شد و چالشی بزرگ را در مملکت بوجود می آورد که مخالفان دولت و امریکا بدنبال آن هستند و یا باید پرده را پائین نگاه میداشت و از خزیدن مخالفان دولت زیر عبای رهبر و فرماندهان سپاه و تشدید جنگ حیدی و نعمتی جلوگیری می کرد. او با این جمله در ابتدای سخن گفتن در مجلس حجت را تمام کرد:« امیدوارم با توصیه‌هایی که مقام معظم رهبری نسبت به همین جلسه به من فرمودند بتوانم نکات موردنظر ایشان را دقیقاً مراعات کنم». هر تفسیر و تعبیر دیگری از جلسه روز گذشته مجلس از متن به حاشیه رفتن است.


هاشمی اینجا استخر مرگ شد!

این استخرکوچک درگوشه ای از کاخ سعدآباد است که هاشمی هفته ای دوبار در آن شنا می کرد. این استخر پس از انقلاب در کاخ سعد آباد ساخته شد و ربطی به دوران شاه ندارد و نام آن نیز (استخر فرح) یک نام من درآوردی از سوی امنیتی ها و آنهائی است که هاشمی را استخر کش کردند.

هاشمی  از استخری که در ریاست جمهوری  بود استفاده می کرد اما بعد ازاینکه احمدی نژاد رئیس جمهور شد عملا دسترسی هاشمی به آن استخر مشکل شد و این استخر کوچک برای او در سعدآباد آماده شد. (بخشی از اطلاعاتی که غلامعلی رجائی رئیس دفتر هاشمی روز گذشته منتشر کرد)


مرور مطبوعات 6 شهریور

لحاف صد تیکه ای بنام دولت

که روحانی زیر آن خوابیده


از جمله پیچیدن عمامه با مدل های مختلف

مشاغلی که در ج. اسلامی

سرمایه اولیه نمی خواهد!


کشتی های جنگی روسیه

در سواحل مدیترانه ای سوریه

راشا تودی ترجمه رضا نافعی


راه توده 659 منتشر شد

هفته نامه راه توده – شماره 659 (پنجشنبه 8 شهریور 1397)- با توجه به تعطیل سراسر پنجشنبه، یک روز جلوتر منتشر شد. سرمقاله این شماره اختصاص به حضور روحانی در مجلس برای پاسخگوئی به سئوالات نمایندگان دارد. علاوه بر بخش بسیار مهم مرور تاریخ ایران از انقلاب مشروطه تا انقلاب 57 که شرح اشغال ایران و به زیر کشیدن رضا شاه از قدرت و تبعید او از ایران است که دراین شماره منتشر شده، مقالاتی می خوانید درباره ناممکن بودن اصلاحات در ایران بدون تغییر در ساختار اقتصادی حاکم، ضرورت باز شدن فضای سیاسی کشور، جمهوری اسلامی بر سر دو راهی دو خط مشی (خط مشی موسوی و خط مشی احمدی نژادی)، خاطراتی از پیش و پس از انقلاب سیاوش کسرائی همراه با شعری از او درارتباط با سالگرد قتل عام سیاسی سال 67، مقاله تحلیلی نورالدین کیانوری دبیراول وقت حزب توده ایران در باره دلائل یورش به حزب توده ایران در جمهوری اسلامی و تحقیق و ترجمه هائی  درباره فاجعه جنگ یمن، جاده ابریشم، بخش دیگری از خاطرات زندان 25 ساله تقی کی منش عضو رهبری حزب توده ایران، بخش دوم نگاهی به پژوهش های مارکسیستی در سالهای اخیر، گروگانکشی ترامپ در مذاکره با کره شمالی، توطئه به کار گیری ارش مزدوران در جنگ افغانستان و لشکر کشی امریکا به خلیج فارس به بهانه جنگ سوریه.


منتخب اخبار روزهای گذشته


آرایش موشکی امریکا درخلیج فارس

امریکا، فرانسه و انگلیس

نگران تسلط دولت سوریه بر ادلب


عنوان اول پیک نت 6 شهریور

نیشتر بر "دمُل چرکین"
قتل هاشمی در استخر امنیتی


خاطرات امیرمهدی ژوله از سانسور در صدا و سیما

چشم همه سانسورچی ها

در "سیما" دنبال بدن خانم هاست


دیوان داوری لاهه

امریکا را محکوم اعلام خواهد کرد؟

راشا تودی- ترجمه رضا مافعی


گزارش شهروند و ایسنا

هجوم عراقی ها به مشهد برای عیش و زیارت!


آمادگی موشکی امریکا

درخلیج فارس به بهانه سوریه

ریا نووستی- ترجمه نعمت بوستانی


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کانال تلگرام

اعضای تلگرام پیک نت

از 18 هزار و 700 گذشت


صفحه فیسبوک

روزنت پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران