ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 شهریور ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 12 شهریور

دستها روی تکمه شلیک

اولین موشک و پرواز اولین هواپیما

 
 
 
 
 

 

دو روزنامه الوقت و الثبات که هر دو در لبنان منتشر می شوند، گزارش زیر را منتشر کرده اند:

ارتش سوریه خود را آماده عملیات آزادسازی ادلب و یکسره کردن تکلیف تروریست‌ها کرده است.  ادلب آخرین برگ باقیمانده در دست واشنگتن و متحدان آن است.

از داخل سفارت «اسرائیل» در روسیه اطلاعاتی بدست آمده مبنی بر اینکه در صورت حمله به ادلب، جنگنده‌های اسرائیلی وارد عمل خواهند شد. به تل‌آویو شدیدا هشدار داده شده که دراینصورت پاسخی بی‌سابقه دریافت خواهد کرد.

پدافند هوایی سوریه در آماده‌باش کامل برای پاسخ به هر حمله‌ای شده است، روسیه نیز با نیروهای نظامی که از زمان ورود به جنگ سوریه از سال 2015 تا کنون، پرتعدادترین است، واکنش نشان خواهد داد تا با نیروی مقابل که 70 جنگنده راهبردی با قابلیت حمل 380 موشک بالدار در اردن، کویت و جزیره «کریت» به علاوه چندین ناوشکن‌ آمده کرده، مقابله به مثل کند.

«امیر حاتمی» وزیر دفاع جمهوری اسلامی در رأس هیأتی نظامی به صورت غیرمنتظره با این پیام  وارد دمشق شد که برای پاسخ به حمله علیه سوریه، آمادگی کامل وجود دارد. ایران شماری موشک وارد سوریه کرده است.

یک منبع نظامی روس گفته است که پاسخ سامانه دفاع هوایی سوریه همه را غافلگیر خواهد کرد. سامانه روسی «اس 300» اشاره دارد که سرآمد سامانه‌های دفاعی سوریه است.

یک کارشناس نظامی روس گفته است که حملات این بار به سوریه فقط از طریق ناوشکن و جنگنده‌های استراتژیک انجام نخواهد شد بلکه به گفته روزنامه « نزاویسیمایا گازتا» پایگاهی نظامی که مهندسان آمریکایی در شهر «الشدادی» شمال شرق سوریه آن را ساخته‌اند محل شلیک موشک‌ خواهد بود. مسکو  رزمناوز موشک‌انداز «مارشال اوستینوف» را آماده مقابله کرده و منطقه پرواز ممنوع در «طرطوس و پایگاه حمیمیم» را با اس 300 پوشش دفاعی داده و آماده دفع حمله موشکی از طریق حریم هوایی لبنان شده است.

از سوی دیگر هواپیمای ترابری « ایلیوشین ایل-۷۶ » و «ان 124» روسیه در روزهای گذشته بسرعت محموله هائی را به سوریه منتقل کرده اند که گفته می شود مجموعه ای از سامانه های دفاع هوائی ساخت روسیه است که در مناطق مرکزی و جنوب سوریه با هدف مقابله با موشک‌های «تام هاوک» مستقر شده اند.

یک دیپلمات غربی در عُمان  به نقل از منابع اطلاعاتی گفته است که اگر حملات به ادلب خط قرمزها را زیر پا بگذارد بعید نیست پدافند هوایی سوریه این بار جنگنده‌های آمریکا و متحدانش از جمله اسرائیل را هدف قرار دهد. اسرائیل نشانه‌هایی از تصمیمی بی‌سابقه علیه این کشور را در صورت حمله به سوریه  دریافت کرده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 12 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: