منتخب اخبار  

        www.pyknet.net

   پیک نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

18 شهریور ماه 1397

  pyknet100@gmail.com

 
   
 

 

منتخب اخبار منطقه و جهان

 

پوتین در فرصت کوتاهی که برای شرکت در جلسه سران ترکیه – ایران و روسیه در تهران بود با رهبر جمهوری اسلامی "خامنه ای" نیز دیدار و مذاکره کرد که بصورت طبیعی مذاکرات محرمانه بود. آنچه که تاکنون درباره اجلاس سران منتشر شده این بوده که ترکیه موافق حمله نظامی ارتش سوریه با حمایت هائی روسیه به شهر ادلب نبوده و خواهان فرصت برای مذاکره و خلع سلاح گروه های مسلح در ادلب بوده که پوتین با آن موافقت نکرده است. از روی گذشته بمباران مواضع گروه های مسلح آغاز شده است. تنها گروه تحریرالشام در شهر ادلب 10 هزار نیروی مسلح دارد که تحت حمایت ترکیه است. امریکا نیز حامی گروه های مسلح ادلب است. ترکیه مدعی است که در صورت حمله به این گروه ها، آنها به داخل ترکیه فرار خواهند کرد و دردسر ترکیه برای سامان دادن آنها آغاز خواهد شد، اما نمی گوید که هرکس خربزه می خورد پای لرزش هم می نشیند!

درباره مناسبات روسیه با ایران، پوتین درکنفرانس مشترک مطبوعاتی در تهران درباره برجام گفت:

اروپایی‌ها به دلیل وابستگی به آمریکا در عمل تابع آنها هستند، اگرچه اعلام می‌کنند به دنبال راههایی برای حفظ برجام نیز هستند. آمریکایی‌ها با ایجاد محدودیت در تبادلات مالی در حال انجام یک اشتباه راهبردی هستند زیرا به قیمت یک موفقیت سیاسی و کوتاه‌ مدت، موجب سلب اعتماد از دلار در فضای جهانی و تضعیف آن خواهند شد.

ما (پوتین و خامنه ای) در این مذاکرات بر گسترش روابط دوجانبه در همه زمینه‌ها بویژه همکاری‌های اقتصادی و تجاری تأکید کردیم. در بخش انرژی، پیشنهاد احداث پروژه جدید نیروگاه هسته‌ای و نیروگاههای با ظرفیتِ کم را مطرح کردیم و برقی‌سازی خطوط راه‌آهن و افزایش فروش نفت ایران را مورد بررسی قرار دادیم.

 

درخواست مقتداصدر از مردم برای پایان اعتراض ها در بصره

http://www.entekhab.ir/fa/news/428470

درگیری در پارلمان عراق

http://www.asriran.com/fa/news/630521

بازدید رئیس جمهور مصر از پایتخت جدید مصر

http://www.entekhab.ir/fa/news/428383

پرچم یاحسین در اعتراضات بصره

http://www.entekhab.ir/fa/news/428399

نشست مطبوعاتی رییسان جمهور ایران، روسیه و ترکیه-عکس

http://www.asriran.com/fa/news/630435


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 18 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: