منتخب اخبار  

        www.pyknet.net

   پیک نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21 شهریور ماه 1397

  pyknet100@gmail.com

 
   
 

 

منتخب اخبار فرهنگی – هنری

 

واکنش هائی متفاوت با واکنش های شبه قتل های زنجیره ای که در روزنامه های مدافع سرکوب و اختناق و اعدام نسبت به سخنان دو نماینده مجلس:

نماینده مردم نقده و اشنویه در توییتی نوشت: «نطق سلحشوری و حیدری و سایر نمایندگان در راستای وظایف نمایندگی بوده. همکاران لطف کنند به جای شاکی بودن از نطق نمایندگان، نگران وضعیت کشور باشند، قطعا امیدی ها از همکاران خود حمایت خواهند کرد و اجازه نخواهد داد عده ای تریبون آزاد نمایندگان را تهدید کنند».

مصطفی تاج زاده توییت کرد: «20 نماینده در نامه به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان نطق سلحشوری و حیدری را موجب تشویش اذهان عمومی نسبت به ارکان نظام خواندند و خواستار بررسی پرونده این در قوه قضاییه شدند! دولت پنهان با نظارت استصوابی مجلس را فرمایشی و با هیات نظارت نمایندگان را بله قربان گو می خواهند».

آذر منصوری عضو رهبری جبهه مشارکت نوشت: «دیروز سلحشوری و حیدری در مجلس از مطالبات مردم گفتند. آنها صدای مردم شدند. از نظارت استصوابی تا رفع حصر و فساد سیستمی و ... گفتند. این چهار سال تمام می شود، اما راه تبدیل شدن هریک از شما به سرمایه های اجتماعی و امید مردم این است که شما هم صدای مردم باشید».

محسن رهامی وکیل دانشجویان در جریان شبیخون به خوابگاه دانشجوئی در سال 78: «اهانت و تهدید تعدادی از نمایندگان مجلس و بعضی از مطبوعات نسبت به سرکار خانم دکتر پروانه سلحشوری و آقای دکتر غلامرضا حیدری نمایندگان مردم تهران، بخاطر اظهاراتی که در انجام وظایف نمایندگی بیان کرده اند، نقض آشکار اصول 84 و 86 قانون اساسی است».

معصومه ابتکار معاون ریاست جمهوری توییت کرد: «تهدید و برخورد با نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دلیل ایفای وظیفه نمایندگی و طرح دیدگاه ها مانند آنچه با خانم سلحشوری و آقای حیدری و برخی دیگر صورت می گیرد، آزادگی و شجاعت را در جامعه تضعیف و ترس و ذلت را ترویج می کند».

فاطمه سعیدی نماینده مجلس در توییتی نوشت: «تهدید نمایندگان مردم و توهین به آنان آنهم به دلیل صدای مردم بودن و انجام وظیفه ذاتی نمایندگی مقابله با آزادگی است. تاریخ ما را قضاوت خواهد کرد. آنها که امروز این چنین آشفته‌اند به جای تلاش برای ساکت کردن نمایندگان بهتر است درد مردم را بفهمند».

یک کاربر نوشت: «پروانه سلحشوری نشان داد که نام خانوادگیش تنها اسمش نیست، صفتش هم هست در روزگاری که تقیه بالاترین تقوا شده؛ او به همراه صادقی، مطهری و حیدری بی بیم رد صلاحیت، بغضِ در گلو مانده ملت را فریاد می کنند و هزینه حریت خویش می پردازند».

کاربر دیگری نوشت: «دو نماینده فراکسیون امید نطق های تاریخی و ماندگاری انجام دادند. پروانه سلحشوری و غلامرضا حیدری در راستای منافع ملی دغدغه های مهمی را مطرح کردند.

کاربری دیگر نوشت: «نطق نمایندگان محترم تهران پروانه سلحشوری و غلامرضا حیدری، پرشور و حاوی حقایق جامعه ایران بود اما سخنان ارزشمند در فضایی طرح می شود که قریب اکثریت افراد جامعه این گونه سخن می گویند!

در توییت کاربر دیگری تاکید شد: «توهین ها به سلحشوری و حیدری یعنی نمایندگان واقعی مردم درست به هدف زده اند. حمایتتان خواهیم کرد اصلاح طلبان اصیل».

 

کریمی قدوسی نماینده مشهد نوشت: «نطق حیدری و سلحشوری کپی برداری از متون اتاق فکر استکبار جهانی است. اینها توسط اتاق فکر دشمن طراحی می شوند؛ یک روز توسط حیدری و سلحشوری و یک روز به دست کواکبیان و رحیمی. اشراف اطلاعاتی خوبی بر روی این افراد وجود دارد؛ به لطف خدا همه آنها به زودی ضربه کاری نیز خواهند خورد». (خبرگزاری ایرنا)

 

اولین عکس دو هنرمند بازداشتی پس از آزادی

http://aftabnews.ir/fa/news/544866/

تیزر نمایش "رویای شب تابستانی" که بازداشت دو هنرمند را همراه داشت:

https://www.youtube.com/watch?v=Jk2O3gc_mBo

سینمای ایران چند ساله شد؟

https://www.isna.ir/news/97061909836

نمایشگاه صنایع دستی زنان بلوچ در تهران

http://www.entekhab.ir/fa/news/428953

لغو نمایشگاه "تهمینه میلانی"

http://www.entekhab.ir/fa/news/428888

خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی / عکس

http://aftabnews.ir/fa/news/544413/

عجیب ترین گورستان ایران + تصاویر

http://aftabnews.ir/fa/news/544879/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 21 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: