ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 شهریور ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

امریکا نمیخواهد شاهد شکست

تروریست های "ادلب" باشد

 
 
 
 

 

پنتاگون فهرستی از اهدافی را که در سوریه به آنها حمله خواهد کرد تنظیم کرده است. " شواهد زیادی" در دست است که نشان می دهد از سلاح شیمیائی استفاده خواهد شد. افزون براین ایالات متحده نیروهای خود را  برای مدتی نامعلوم در سوریه نگاه خواهند داشت. بار دیگر تغییر رژیم در دستور کار امریکا قرار گرفته است.

چند ماه پیش، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفت بزودی  نیروهای آمریکایی، که با نقض  قوانین بین المللی در سوریه مستقر شده اند، از آن جا خارج خواهند شد. او اینک با  یک چرخش 180 درجه ای اعلام نظر کرده است. روزنامه واشنگتن پست، روز پنجشنبه، از قول یک مقام  برجسته وزارت خارجه امریکا گزارش داد که ترامپ " استراتژی جدید" را مورد تایید قرار داده است که "حضور نظامی امریکا در سوریه برای مدتی نامعلوم تمدید گردد و برای دست یافتن به اهداف امریکا ابتکار دیپلماتیک تازه ای آغازمی گردد".

تا کنون دلیلی که برای  حضور امریکا در سوریه عنوان می شد مبارزه با داعش بود، حالا این نقش به نیروهای ایران واگذار می شود، که در کنار  ارتش سوریه قرار دارند. آنچه رسما گفته می شود این است که تعداد سربازان فعال امریکائی در سوریه 2200 نفر است.

جیمز جفری، سخنگوی وزارت امور خارجه   برای سوریه ، که اخیرا به این سمت گمارده شده است گفت: «سیاست جدید این است که ما تا پایان سال از سوریه عقب نشینی نخواهیم کرد. نیروهای امریکا تا زمان خروج نیروهای ایران از سوریه، آنجا خواهند ماند.

جفری گفت:" این به آن معنی است که ما عجله نداریم". جفری در پاسخ به این پرسش که آیا پرزیدنت ترامپ با چنین " نقش فعالی " موافق هست پاسخ داد :" من مطمئنم که پرزیدنت ترامپ همراه است".

او تحریم ها تازه علیه روسیه و ایران مقرر کرد و تاکید کرد تا زمانی که پرزیدنت بشار اسد در سوریه حکومت می کند امریکا در بازسازی سوریه شرکت نخواهد کرد. واشنگتن پست در این مورد می نویسد :

گرچه کارزار علیه داعش تقریبا به پایان رسیده است، دولت امریکا اهداف خود را از نو تعریف می کند، که شامل خروج کلیه نیروهای نظامی ایران و نیروهای نیابتی آن  از سوریه هستند و همچنین تشکیل دولتی پایدار که مورد تهدید نباشد، دولتی که برای همه مردم سوریه و جامعه بین المللی قابل پذیرش باشد.

اشاره به " دولتی  که برای جامعه بین المللی " پذیرفتنی باشد، روشن می سازد که واشنگتن بار دیگر "تغییر رژیم " را  در دستور کار مرگبار خود قرار داده است. اگر امریکا در سالهای گذشته گروههای تروریستی اسلامی را برای اینکار مسلح می ساخت حالا نیروهای نظامی امریکا خود مستقیما این کار را بدست خواهند گرفت.

امریکا در هفته های اخیر بارها تهدید کرده که اگر ارتش سوریه در حمله به آخرین دژ مهم تروریست ها در ادلب سلاح های شیمیائی بکار برد، امریکا دست به حمله نظامی خواهد زد.  (طبق برآوردها، شمار واحدهای نظامی و تروریستی که ادلب را دراختیار دارند بالغ بر 70 هزار نفر است- م)

بگفته جفری " مدارک زیادی" در دست است که نشا ن می دهد دولت سوریه  در صدد است در حمله به منطقه ادلب سلاحهای شیمیائی بکار برد. این منطقه که شهر مرکزی آن نیز ادلب نام دارد آخرین دژ مهم جهاد گرایان اسلامی است که عمدتا تحت کنترل القاعده قراردارد.  

جفری در نخستین مصاحبه خود پس از گمارده شدن به این سمت گفت:

من مطمئنم که ما دلائل بسیار بسیار خوبی  برای اعلام خطر در دست داریم. ما هر حمله ای را بعنوان تشدید بی ملاحظه وضع رد می کنیم. مدارک زیادی در دست است که نشان می دهد در نظر است حمله شمیایئ صورت گیرد.

جفری نگفت که مدارک موجود چه نوع مدارکی هستند. برای امریکا مدرک بی اهمیت است. همانطور که  نیکی هالی  نماینده امریکا در سازمان ملل بارها تاکید کرده است، مدرک برای امریکا بی اهمیت است. او دوماه پیش اظهار داشت "اسد مسئول تمام حملات شیمیائی آینده شناخته خواهد شد، همچنین روسیه و ایران ، که به او کمک می کنند تا خلق خود را از پای در آورد.

اگر سلاح شیمیائی بکار برده شود ما می دانیم کار کیست.

این اظهار نظر بسیارقابل توجه است، زیرا وزارت خارجه امریکا خود در اکتبر سال 2017 در هشداری که بعنوان اعلام خطر و احتراز از سفر، منتشر کرد تصریح کرد که بکار بردن سلاح شیمیائی از جمله تاکتیک های تروریست های القاعده است، که بنام  حیات التحریر الشام ( قبلا جبهه نصرت) فعالیت می کند.

با توجه به توصیه بی پرده هالی به تروریست های ادلب، که دست به جعل یک حمله شیمیائی بزنند و بهانه ای به اتحاد غرب  برای حمله بدهند، اشارات کنونی تعجب بر انگیز نیستند، و نشان می دهند که جهادگرایان در حال حاضر در حال تدارک یک حمله جعلی هستند. هالی روز پنجشنبه در اجلاس شورای امنیت، خطاب به مسکو و تهران گفت: "بهتر است شرط بندی نکنید که ایالات متحده بازهم واکنش نشان نخواهد داد.  آخرین بار در ماه آوریل امریکا، فرانسه و انگلستان " واکنش نشان دادند".

پس از  استفاده از گاز سمی در دوما، که احتمالا یک ستیزه جویی نمایشی از سوی شورشیان اسلام گرا بود، سه کشور مذکور از هوا به اهداف مختلفی در سوریه حمله کردند.

براساس یک گزارش CNN، پنتاگون قبلا یک برنامه جنگی برای ائتلاف سه جانبه با اهداف مشخص   تنظیم کرده بود. نظامیان سه کشور  قادر به نشان دادن  "واکنش بسیار سریع هستند".

پاریس روز پنجشنبه آمادگی خود را برای حمله نظامی اعلام کرد. فرانسوا لیکوینتر فرمانده ارتش فرانسه گفت "ما برای حمله آماده ایم، اگر باز سلاح های شیمیائی بکار گرفته شوند" . واسیلی نبنسیا نماینده روسیه در سازمان ملل از سه کشور خواست  اهدافی را که برای حملات احتمالی هوائی در نظر گرفته اند اعلام کنند. اگر شما تصور می کنید که این اهداف  می توانند محل نگاهداری سلاحهای شیمیائی باشند، با احترام به قوانین بین المللی این اطلاعات را در اختیار سازمان ممنوعیت سلاح های شمیائی قراردهید. (راشا تودی)

 

https://deutsch.rt.com/der-nahe-osten/75731-usa-setzen-wieder-auf-regime-change-in-syrien/?utm_source=browser&utm_medium=push_notifications&utm_campa


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 22 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: