ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 شهریور ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 24 شهریور

موشک پرانی سپاه

دوری عراق از ایران را تقویت کرد

 
 
 
 

 

سخنگوی دولت اقلیم کردستان عراق روز گذشته و در پی موشک پرانی سپاه به مقر کردهای ایران در خاک این اقلیم، به سخنان رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح جمهوری اسلامی پاسخ داد. سرلشگر باقری رئیس ستاد مشترک از دولت اقلیم کردستان خواسته بود تا اعضای حزب دمکرات کردستان ایران را تحویل جمهوری اسلامی بدهد و او در یک مصاحبه پاسخ داد:

تحویل هیچ یک از اعضای احزاب معارض کردستان به ایران امکان پذیر نیست. براساس برخی توافق‌ها این احزاب از دهه هشتاد قرن گذشته و از زمان نظام سابق در خاک کردستان و خاک عراق حضور دارند و بخش زیادی از آنها پناهنده هستند بنابراین باید به توافق‌ها و قوانین بین‌المللی در رابطه با پناهنده ها و رفتار با آنها احترام گذاشت. اینگونه مشکلات نیز با بمباران و عملیات نظامی حل نمی‌شوند بلکه باید با گفتگو حل شوند.

دفتر ریاست جمهور عراق نیز در بیانیه ای  حمله موشکی سپاه به مقر کردهای ایرانی در 65 کیلومتری داخل خاک عراق را اقدامی تنش آمیز و خطرناک و ناقض امنیت ملی عراق اعلام کرد. گزینه های نظامی  نمی تواند جایگزین های  مسالمت‌آمیز و گفتگو شود. تفاهم با نیروهای ملی به نفع ملت و دولت ایران است .

وزارت خارجه عراق نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که دولت عراق تهدید هیچ همسایه ای علیه امنیت ملی عراق را نمی پذیرد. این موشک پرانی در زمانی انجام شد که یک جنبش رو به گسترش در مناطق شیعه نشین عراق علیه دخالت های جمهوری اسلامی در امور داخلی عراق در جریان است و دولت آینده عراق قطعا متاثر از این جنبش و خواست آن تشکیل خواهد شد و مناسبات خود را با جهان عرب در برابر مناسبات با ایران تقویت خواهد کرد. موشک پرانی اخیر این سمت گیری را تقویت کرد.

 دولت اقلیم کردستان عراق، پارلمان اقلیم و حزب دموکرات آن نیز در بیانیه هایی جداگانه حمله موشکی اخیر که در آن دهها نفر کشته و مجروح شدند را محکوم کردند. درمقابل، فرماندهان سپاه به زجر خوانی پیرامون این حمله ادامه میدهد. از جمله فرمانده کل سپاه که روز گذشته مدعی شد هدف موشکی قرار دادن مقر کردهای ایرانی در 65 کیلومتری داخل خاک عراق به دشمنان نشان که ما موشک های ما می تواند تا 2 هزار کیلومتر هدف را بزنند. ( این نوع اظهارات شبیه اظهار نظرهای هوائی محسن رضائی فرمانده سپاه در دوران جنگ است. 65 کیلومتر کجا و 2 هزار کیلومتر کجا؟)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 24 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: