منتخب اخبار  

        www.pyknet.net

   پیک نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

1 مرداد ماه 1397

  pyknet100@gmail.com

 
   
 

 

منتخب اخبار سیاسی – اجتماعی

  

کسانی که مجلس سال 56 و 57 را به یاد دارند می توانند شهادت بدهند که حتی در آن مجلس شاهنشاهی هم وقتی بحران غیر قابل کنترل شد و به سمت انقلاب رفت، شماری از نمایندگان مجلس حسابشان را از بقیه نمایندگان جدا کردند و برای اولین بار زبان به انتقاد از وضع حکومت پرداختند. دیگر ملاحظه شاهنشاه آریامهر ممکن نبود.

حالا هم مجلس بتدریج به همان سو می رود. روز گذشته پس از یکسال و نیم زبان گاز گرفتن و نگفتن، الیاس حضرتی، عضو اصلاح طلب مجلس در نشست علنی مجلس گفت:

 

51 نماینده از وزیر اطلاعات درباره دستگیری تعداد زیادی از فعالان رسانه‌ای و مطبوعاتی و ادمین 12 کانال تلگرامی در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 96 سئوال کرده اند. چرا این سئوال پس از یکسال و نیم مطرح می شود که افکار عمومی آن را فراموش کرده است؟

 

آن دستگیری ها توسط  یکی از نهادهای اطلاعاتی (اطلاعات سپاه) انجام شد و هنوز حکمی از سوی قوه قضائیه برای این افراد صادر نشده است و برخلاف اصل 32 قانون اساسی این افراد تفهیم اتهام نشده‌اند و برخلاف اصل 35 تا مدت ها وکیل نداشته اند. دوره بازجویی از این افراد طولانی شده و برخی از خانواده‌های این افراد از وضعیت آنها بی خبر بوده اند.

وزارت اطلاعات با این دستگیری ها مخالف بود. چرا وزارت اطلاعات اجازه می‌دهد نهاد دیگری بدون اجازه او اقدامی انجام دهد؟ این یعنی  حاکمیت دوگانه در کشور.

در جریان بازداشت متهمان محیط زیست نیز دو نهاد اطلاعاتی کشور دو راه متضاد را پیمودند و هنوز وضعیت این متهمان مشخص نیست.

تعطیل شدن آن کانال ها در آستانه انتخابات 96 باعث ایجاد کانال‌هائی مانند آمدنیوز شد، که  مخاطب زیادی جذب کرد و اثرات آن را در حوادث دی ماه سال 96 دیدیم.

وزارت اطلاعات باید تمام امور را تحت اشراف اطلاعاتی خود قرار دهد نه اینکه بخشی از اختیاراتش را قوه قضائیه و برخی را دیگر نهادهای اطلاعاتی انجام دهند.

 

انتقاد منتقدان و نارضایتی مردم تهدید نظام نیست

http://www.entekhab.ir/fa/news/420132

ماجرای سپنتا نیکنام تنها به اقلیت زرتشتی محدود نمی شود

http://www.entekhab.ir/fa/news/420058

چه کسی به موسسه اعتباری که ریشه در مشهد دارد اعتبارداد؟

http://www.asriran.com/fa/news/622236

جمعیت استان تهران و حاشیه نشینان آن

http://www.entekhab.ir/fa/news/420125

نظرات وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه به هم نزدیکتر شده

http://www.entekhab.ir/fa/news/420125

نزدیک شدن 890 هزار خانوار به خط فقر

http://www.asriran.com/fa/news/622269

نمی توان دین مردم را با زور تغییر داد


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ا مرداد

 
 

اشتراک گذاری: