ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

14 مرداد ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

امریکا با چه شرایطی به برجام باز میگردد؟

گمانه زنی ها در کویت

درباره تفاهم ایران و امریکا

 
 
 
 

 

تقریبا تمام محافل سیاسی ایران منتظر نتایج پیام هائی هستند که وزیرخارجه پادشاهی عمان به نیابت از ایران به کاخ سفید برد. نه تنها محافل سیاسی، بلکه پیش و بیش از آن بازار ایران منتظر این نتایج است و با شامه ای که بازاریان دارند، عقب نشینی از بازارسیاه دلار را شروع کرده اند. ظاهرا آنها زودتر از همه میدانند زمان عقب نشینی رسیده و اگر تاخیر کنند ضرر می کنند!

روزنامه "الجریده" چاپ کویت خبر را منتشر کرد که نشان میدهد انتظار از ایران فراتر رفته و کشورهای عرب منطقه نیز در انتظار نتیجه اند. این روزنامه مدعی شد که ترامپ 7 شرط ایران برای مذاکره را قبول کرده است. از جمله بازگشت به برجام، پایان تهدیدهای نظامی، ترک سیاست براندازی رژیم ایران، عدم تحریک عربستان و متحدان آن علیه ایران، انصراف از تحریم های جدید و دست برداشتن از فشار به شرکت های اروپائی برای خروج از ایران.

حتی اگر آنچه روزنامه کویتی نوشته عمدتا گمانه زنی باشد نیز نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت و آن را پشت گوش انداخت! بویژه اگر منابعی این خبر را در اختیار کویت گذاشته باشند تا با انتشار آن "به در گفته باشند تا دیوارهم بشنود". این روزنامه ننوشته که ایران در برابر عقب نشینی امریکا چه تعهداتی را پذیرفته است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 14 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: