ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 مرداد ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

یک نمونه از فساد برخاسته از "خودی" و غیر خودی"

میراثی که آیت الله کنی

از خود برجای گذاشته است

 
 
 
 
 

 

مهدوی کنی مدتی وزیر کشور بود، قبل از آن رئیس کمیته های انقلاب، مدت کوتاهی پس از انفجار نخست وزیری و کشته شدن باهنر و رجائی نخست وزیر شد، بعدها رئیس مجلس خبرگان شد و دانشگاه امام صادق را بنیانگذاری کرد و سرانجام از این جهان رخت بر بست. او که نقش اصلی را در برکناری غلامحسین کرباسچی از شهرداری تهران بدلیل باج ندادن و زمین ندادن کرباسچی به وی داشت برای بنیانگذاری دانشگاه امام صادق زمین و ساختمان مرکز مطالعات مدیریت متعلق به لاجوردی سرمایه دار دوران شاه را مصادره کرد. سپس خودش رئیس مادام العمر دانشگاه شد و خانه ای مجلل داخل محوطه دانشگاه برای خود ساخت. سپس همسرش قدسی سرخه ای نیز رئیس مادام العمر واحد خواهران این دانشگاه شد. قوانین این دانشگاه مستقل از وزارت علوم است و آیت الله شخصا حقوق و مزایای خودش و همسرش و دیگران را مشخص میکرد. ایشان بعدا از مازاد بودجه دانشگاه چند بنگاه اقتصادی برای خودش ایجاد کرد. از جمله  "پوشاک جامعه" و "داروسازی حیان" و "مجتمع میلاد نور" در شهرک غرب و همین‌طور مرکز "خرید بزرگ نور" در تقاطع ولی عصر و طالقانی و...

برادر بزرگ‌ تر ایشان محمد باقر باقری کنی قائم مقام رئیس دانشگاه‌ و عضو فعال بیت رهبری است. همین برادر دو پسر دارد، یکی علی باقری ( استاد اقتصاد دانشگاه امام صادق) كه معاون سعید جلیلی (استاد علوم سیاسی دانشگاه امام صادق) در شورای عالی امنیت ملی بود.

پسر دیگر بنام مصباح‌الهدی باقری كنی (استاد مدیریت دانشگاه امام صادق) داماد آقای خامنه ای و همسر " بنت الهدی خامنه‌ای" است .او هم چند سالی مدیر طرح و برنامه دانشگاه و رئیس دانشکده مدیریت آن بود.

دختر آیت الله کنی، صدیقه مهدوی کنی (استاد علوم قرآنی دانشگاه امام صادق) قائم‌مقام مادر در واحد خواهران است. همسر ایشان حجة الاسلام ابراهیم انصاریان فرزند شیخ حسین انصاریان مسئول دفتر آیت‌الله در مجلس خبرگان بود. این زوج دو فرزند دارند زهیر انصاریان (استاد فلسفه دانشگاه امام صادق) که مدیر اداره گزینش دانشجویان بود و ضحی انصاریان که در واحد خواهران دانشگاه امام صادق شاغل است. همه نامبردگان بالا که استاد دانشگاه امام صادق هستند در همین دانشگاه یعنی دانشگاه پدرشان فارغ التحصیل شده اند.

دختر کوچک آیت‌الله هم مهدیه مهدوی کنی است (فارع‌التحصیل و استاد تاریخ اسلام دانشگاه امام صادق) مدیر گزینش واحد خواهران و نیز مدیر مدارس دخترانه غیرانتفاعی وابسته به دانشگاه است. همسرش حجت‌الاسلام سیدمصطفی میرلوحی هم عضو هئیت علمی و مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه امام صادق و مدیر و امام جماعت و تولیت مسجد امام صادق در میدان فلسطین است. این زوج سه فرزند دارند. فرزند اول سید محمد حسین میرلوحی که فعلا دانشجوی دانشگاه امام صادق و ضمنا داماد حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان سر دسته کفن پوشان حرفه ای که به مجلس نیز راه یافت است. دو فرزند دیگر هنوز مدرسه می‌روند و تصمیم دارند با تلاش و کوشش در دانشگاه پدر بزرگشان استاد و مدیر بشوند. آیت الله یک فرزند پسر هم دارد به نام محمد سعید مهدوی کنی (فارع‌التحصیل و استاد ارتباطات دانشگاه امام صادق) که هم اکنون ریاست دانشگاه را برعهده دارد . همسر او هم در همین دانشگاه کار می‌کند. این زوج سه فرزند دارند که آنها هم هنوز به سن دانشگاه نرسیده‌اند که وارد دانشگاه خانوادگی شوند. این دانشگاه به اقوام و وابستگان مقامات که میخواهند وزیر یا نماینده مجلس یا مدیر کل بشوند و مدرک مناسب ندارند امتیازات خاصی میدهد که در کمترین زمان مدرک مورد علاقه خود را بگیرند!

عکس: کنی بر سر نوه خود عمامه می گذارد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 22 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: