منتخب اخبار  

        www.pyknet.net

   پیک نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

29 مرداد ماه 1397

  pyknet100@gmail.com

 
   
 

 

منتخب اخبار منطقه و جهان

 

پوتین پس از شرکت در مراسم عروسی وزیر خارجه 53 ساله اتریش که در یک شهرکوچک اتریش که محل تولد اوست برگزار شد، راهی برلین در آلمان شد و با مرکل صدراعظم آلمان دیدار و مذاکره کرد. در اتریش یک شاخه گل بزرگ و ویژه به عروس هدیه کرد و به رسم اتریشی ها با عروس هم چرخی زد و در برلین با صدراعظم آلمان نه یک چرخ که بارها چرخید البته چرخ سیاسی!

رییس‌جمهوری روسیه حدود یک ساعت در مراسم عروسی حضور داشت و پیش از ترک رستوران محل برگزاری عروسی، ترانه «خداحافظ! می‌بینمت!» را برای عروس خواند.

پوتین با هلیکوپتر ویژه از وین به محل عروسی رفته بود.

وزیر خارجه اتریش در جریان سفر رئیس‌ جمهوری روسیه به وین در ماه ژوئن گذشته از او برای شرکت در مراسم عروسی خود دعوت کرده بود.

پوتین بلافاصله پس از مراسم عروسی عازم آلمان شد و بلافاصله پس از مراسم رسمی استقبال مذاکرات آن دو بر سر جنگ سوریه، ایران، بحران اوکراین، تحریم‌های آمریکا و خط لوله گازی نورد استریم 2 آغاز شد.

مرکل قبل از ورود پوتین به برلین در یک مصاحبه گفت: «ما دلمان می خواهد توافق هسته‌ای با ایران را حفظ کنیم، ولی در عین حال نسبت به برنامه موشکی این کشور، نگرانی‌هایی داریم و در خصوص این موضوع با رئیس‌جمهور پوتین مذاکره خواهیم کرد.»

خبرگزاریها گزارش داده اند که پوتین در دیدار با مرکل درباره تجارت جهانی و تعرفه 22 درصدی که امریکا برای آن برقرار کرده گفتگو کرد. درباره فروش و انتقال گاز روسیه به آلمان و اروپا پوتین دردیدار با مرکل گفت: آلمان برای روسیه، صرفاً یک بازار فروش نیست بلکه پلی است به دیگر مناطق اروپای غربی. امیدوارم که تکمیل پروژه لوله گاز نورد استریم 2 ، کمکی باشد به افزایش تنوع منابع انرژی اروپا. او درباره نگرانی اوکرائین از کاهش نقش آن کشور برای انتقال گاز روسیه به اروپا با آغاز خط لوله نورداستریم گفت: قرار نیست با راه افتادن نورد استریم، خط لوله موجود در اوکراین غیرفعال شود.

امریکا و برخی کشورهای اروپائی معتقدند نورداستریم از کف دریای بالتیک به سمت اروپای غربی می‌رود و این مقدمه دور زدن اوکراین و بی‌نیازی روسیه به اوکرائین برای انتقال گاز خود به اروپا خواهد بود.

درباره برجام پوتین گفت از نظر روسیه نیز برجام روی میز خواهد ماند. زیرا این خیلی مهم است که توافقی که با مداخله مستقیم شورای امنیت و با تقویت رژیم منع اشاعه سلاح های اتمی حاصل شده، حفظ شود.»

 

 

شهر بلچراغ افغانستان به دست طالبان افتاد

http://www.tadbirkhabar.com/news/world/175536

احتمال پیوستن کردهای سوریه به ارتش آن کشور

http://www.asriran.com/fa/news/627588

سفر همزمان سردار سلیمانی و فرستاده آمریکا به عراق

http://aftabnews.ir/fa/news/540672/

ظریف: اروپا می داند از آنها چه می خواهیم

http://aftabnews.ir/fa/news/540750/

مرکل در مراسم استقبال از پوتین

http://aftabnews.ir/fa/news/540701/

تصاویر/ پوتین در مراسم ازدواج وزیر خارجه اتریش

http://aftabnews.ir/fa/news/540689/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 29 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: