ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2 تیر ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 2 تیر

پولهای مردم را

شسته و نشسته می خورند
 
 
 
 

 

هفته ای دهها بار هم علم الهدا را با خطبه های نماز جمعه اش در مشهد مسخره کنید بی فایده است و ارزش و اعتبار افشای انگیزه های او برای گفتن حرف هائی را که به تمسخر می گیرید ندارد. این واقعیت درباره همه آنها که پشت حرف های جنجالی و تحریک کننده مردم پنهان می شوند صادق است. سعید لیلاز اقتصاد دان اصلاح طلب درباره "تحریم"ها و نقش و انگیزه افرادی که در داخل کشور پشت صحنه آن قرار داشتند نظرات جالبی را مطرح کرده که در همین شماره پیک نت میخوانید. در باره جنجالی که بر سر پیوستن ایران به سازمان جهانی مقابله با پولشوئی و تروریسم در مجلس راه افتاد و فشارهائی که بصورت تهدید به مرگ نمایندگان از مشهد وارد آمد تا جلوی تصویب این پیوستن گرفته شود و گرفته شد، پشت اتهام "وطن فروش" به کسانی که طرفدار این پیوستن بودند از سوی آنها که دستشان در پولشوئی ها بند است، این اطلاعات را که روز گذشته انتشار یافت بخوانید:

رئیس خزانه داری امریکا اعلام کرد: ۵ هزار و ۴۳۲ تن از فرزندان مسئولین جمهوری اسلامی در آمریکا حضور دارند. تنها ۳۵۴ تن آنها در دانشگاههای آمریکا تحصیل میکنند و بقیه، یعنی ۳۹۴۷ نفر دیگر حرفه خاصی در امریکا ندارند. در حساب های بانکی همین گروه دوم ۱۴۸ میلیارد و ۲۶۷ میلیون دلار وجود دارد که وارد بانکهای امریکا شده و منابع آن نا مشخص است. حالا دولت امریکا به دلیل نا مشخص بودن منابع ورود این پول به امریکا آن را توقیف کرده است. این توقیف شامل اموال شخصی این افراد، یعنی خانه، زمین، اتومبیل و دیگر اموال آنها نمی شود. دولت امریکا به صاحبان این حساب های بانکی سه ماه فرصت داده است تا خاک آن کشور را ترک کنند.

آنها فرزندان کدام مقامات هستند؟ این پول طی چه مدتی در حساب های آنها جمع شده؟ راه قانونی بازپس گرفتن آن توسط دولت چیست؟ اگر ایران به سازمان مبارزه با پولشوئی پیوسته بود، امکان چنین غارتی توسط آقا زاده ها و مصادره غارتگرانه آن توسط دولت امریکا بود؟ چرا مجلس و نمایندگان رک و راست به مردم نمی گویند "فاتف" (سازمان مبارزه با پولشوئی و تروریسم) چیست و نپیوستن ایران به آن چه نتایجی دارد؟ تا رُک و راست با مردم صحبت نشود و افراد و سازمان ها و انگیزه ها و راه فرارهای آنها برای انتقال ثروت مملکت به بانکهای خارج معرفی نشود، جنجال سازی ها توسط مردم باز هم به تمسخر توام با نفرت گرفته می شود، زیرا آنها از پشت صحنه خبر ندارند و نمیدانند "درد" مخالفان از چیست؟ واقعا درد آنها کمک به حزب الله لبنان و حوثی های یمن و دولت عراق و طالبان برای تقویت آنها در برابر داعش است و یا از کنار آن، همین ثروت اندوزی و غارتی که یک قلم آن را امریکا مصادر کرد؟ درد اگر کمک مالی و حتی تسلیحاتی به آنهاست، چرا نباید این کمک رسما و بصورت قانونی و با تعیین بودجه به عهده وزارت دفاع و دولت گذاشته نمیشود تا هم مردم از میزان آن در ردیف بودجه آگاه باشند و هم امکان بالا کشیدن بخش مهمی از آن نباشد؟  


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 2 تیر

 
 

اشتراک گذاری: