منتخب اخبار  

        www.pyknet.net

   پیک نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2 تیر ماه 1397

  pyknet100@gmail.com

 
   
 

 

منتخب اخبار شهرستانها

 

یکی از خوانندگان پیک نت متنی را درباره در گذشت یکی از معلم های تربت جام برای ما نوشته و با تاکید بر اینکه به شهرهای کوچک و رویدادهای آن و همچنین اخبار مربوط به اهل تسنن ایران هم توجه کنید، آن را برای ما ارسال داشته که آن را خلاصه کرده و برای انتشار باز نوشتش کرده ایم که می خوانید:

عبدالله جامی احمدی معروف به "عبدالله المانی" در "ترت جام" درگذشت و بسیاری در مرگش گریستند. او محبوب ترین معلم ریاضی شهر بود و مدتی نیز شهردار تربت جام. محبوبیت او تا بیرجند و تایباد رفته بود.  بنا بر وصیت خود در کنار مسجد نور روستای بزد در کیلومتر 25 تربت جام به خاک سپرد شد. او فرزند یکی از روحانیون شناخته شده اهل تسنن در استان خراسان بود. او در دورانی شهردار تربت جام بود رویای شهرهای بزرگ اروپائی را در سر داشت و مدیریت نوین در شهرداری ها را، اما افراطیون شیعه اجازه ندادند و سرانجام نیز برکنار شد و حالا چند دهه پس از انقلاب 57 مردم شهر دوران شهرداری او را مرور می کنند و به نیکی از او یاد می کنند.

د رانتخابات مجلس ششم آستین ها را بالا زد و نقش مهمی در آن انتخابات بازی کرد. با سواد بود، دايره اطلاعاتش گسترده و خیلی ها در تربت جام او را چهره برجسته شهر می شناختند که برای خود هیچ نمی خواست، اما برای مردم بسیار می خواست.

كشور آلمان را از نزدیک دیده بود و همیشه نظم، صنعت و پشتكار مردم آن کشور را می ستود. كاش تريبون هاي شهر را به او می سپردند تا مردم سخن بگوید.

هنوز کمربندی والفجر بنام کمربندی عبدالله معروف است . کمر بندی که با کمترین هزینه به همت او و اکثریت مردم گشود شد. او سنگ صبور صدها جوان تربت جام بود.

 

 

پزشک تبریزی به دو بار قصاص محکوم شد

http://www.entekhab.ir/fa/news/415177

گرمای 50 درجه ای در خوزستان

http://www.entekhab.ir/fa/news/415253/

پاکسازی ورزشگاه آزادی و رهاسازی پرندگان

https://www.isna.ir/news/97040100193

بازداشت چهار ایرانی در گرجستان به جرم قاچاق مواد مخدر

http://aftabnews.ir/fa/news/530413/

افزایش آمار خودکشی در فارس

http://aftabnews.ir/fa/news/530231/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 2 تیر

 
 

اشتراک گذاری: