ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

3 تیر ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

37 سال پس از انفجار حزب ج. اسلامی

برای بیرون آمدن از بحران

باید نان را به آزادی پیوند بزنیم

 
 
 
 

 

در مراسم سی و هفتمین سالگرد انفجار حزب جمهوری اسلامی علیرضا بهشتی فرزند آیت الله بهشتی که برجسته ترین چهره جمهوری اسلامی در آن انفجار بود، در کنار فرشاد مومنی اقتصاددان و محمود صادقی نماینده تهران در مجلس حضور یافت.

 فرشاد مومنی در این مراسم گفت:

«اگر به موازین انقلاب بازگردیم جامعه‌ای با عزت خواهیم ساخت.»

علیرضا بهشتی گفت: «رفع نگرانی‌های جامعه فقط با بازگشت به مردم امکان پذیر است»

محمود صادقی نیز با اشاره به اعتصابات جاری درکشور گفت:

 اعتصاب‌ها ثمره بلایی است که بر سر اقتصاد آوردند.

علیرضا بهشتی اضافه کرد:

یکی از سؤال‌های اساسی این است که چطور می‌توان بین نان و آزادی پیوند برقرار کرد؟ آنچه می‌تواند بین این دو پیوند بزند یک جنبش عدالت خواهانه است. اگر اصلاح‌طلبی بخواهد خود را نجات دهد باید نگاهش به عدالت اجتماعی باشد. مهم‌ترین سؤالی که پیش روی حکومت‌ها قرار دارد این است که چطور می‌شود برای یک جامعه متکثر یک نظام را طراحی کرد که همه در آن احساس آرامش کنند. جمهوری اسلامی این چتر را باز کرد و چون مردم احساس کردند امام حرف دل آنها را می‌زند با آنها همراه شدند. متأسفانه بعد از 40 سال از آن فضا فاصله گرفته‌ایم. اگر به کسانی ظلم شده اقتدار نظام به این است که از آنها عذرخواهی کند. فکر می‌کنم مسئولان نظام باید به آن ریشه‌ها و روزهای خوبی که مردم کنار هم بودند برگردند؛ بهترین راه هم حضور مردم است. ما هم نسبت به آینده کشور نگرانی داریم، اما رفع نگرانی‌ها فقط با بازگشت به مردم صورت می‌گیرد.

محمود صادقی گفت: انحراف اساسی این است که بعضی قیدهای بزرگ و اصل‌ها فراموش و استثناها تبدیل به قاعده شده اند. یکی از انحرافات اصل 30 (آموزش و پرورش رایگان) است؛ همه چیز پولی شده است. اعتصاب‌هایی که الان می‌بینید ثمره بلایی است که بر سر اقتصاد آورده‌اند. به جای خصوصی سازی، «مالِ خود سازی» کرده‌اند. قانون کار فعلی به هیچ وجه از حقوق کارگران حمایت نمی‌کند. باید به قانون اساسی برگردیم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 3 تیر

 
 

اشتراک گذاری: