ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 تیر ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نگاهی به سخنان رئیس قوه قضائیه

16 میلیون پرونده قضائی

یعنی مردم وحکومت دربحران

 
 
 
 
 

 

صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه ارزیابی خود از پیشرفت های دستگاه قضایی جمهوری اسلامی را روز گذشته در مراسم قربانیان انفجار حزب جمهوری اسلامی و کشته شدن آیت الله بهشتی اینگونه توصیف کرد:

سال گذشته ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار پرونده داشتیم که رسیدگی شد و در شورای حل اختلاف ۳۵۰۰ پرونده با صلح و سازش رسیدگی شد و مجموعا ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار پرونده رسیدگی شد. (این ارقام را  خود ایشان اعلام کرده و در خبرگزاری های داخلی نیز منعکس شده. تصور نکنید ما هنگام تدوین و انتشار دچار این اشتباه آماری شده ایم!)

نسبت به سال ۹۵، ۹۰۰ هزار پرونده اضافه شده است. ارزیابی‌ام اینست که در مجموع، قوه قضاییه فعالیت قابل قبولی دارد و توانسته مشکلات را حل کند.

(خود گوئی و خود خندی- عجب مرد هنرمندی!)

دریغ از یک اشاره ایشان به این مسئله اصلی که وقتی در جامعه ای هر سال 16 میلیون پرونده تشکیل می شود، آن جامعه و  نظامی که بر آن حاکم است "بیمار" است و گرفتار بحران و این بحران نه با وصله پینه بلکه با جراحی بزرگ حکومتی درمان می شود. از جمله و شاید در راس این اقدام به جراحی، قوه قضائیه قرار داشته باشد که تا اساس اطلاعات حقوقی و شرافت قضائی و نه تظاهر مذهبی و مکتبی و زیر میزی گرفتن حاکم نشود این جراحی به نتیجه نمی رسد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 4 تیر

 
 

اشتراک گذاری: