ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

7 تیر ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سخنرانی روحانی در جمع مدیران ارشد

در برابر ترامپ

سه گزینه اصلی، بیشتر نداریم

 
 
 
 

 

حسن روحانی عصر چهارشنبه در نشست  مدیران ارشد دولت گفت:

آمریکایی‌ها هرگز تصور نمی‌کردند که از برجام خارج شوند و جمهوری اسلامی ایران نیز چند ساعت بعد اعلام نکند که از این توافق خارج شده است؛ این را با سند و مدرک اعلام می‌کنم که حتی سیستم اطلاعاتی آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و بدخواهان جمهوری اسلامی در منطقه نیز تصور می‌کردند که با اعلام خروج آمریکا از برجام، ایران نیز به فاصله چند ساعت از این توافق خارج خواهد شد.

زمانی که جمهوری اسلامی اعلام کرد به درخواست دوستان، کشورهای اروپایی، روسیه و چین فرصتی برای حفظ برجام به این کشورها می‌دهد، آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و بدخواهان منطقه‌ای خشکشان زد. تصور نمی کردند جمهوری اسلامی عصبانی نشده و احساساتی و از روی عجله تصمیم نگیرد و با تأمل مسأله را مورد بازبینی قرار می‌دهد.

امروز سه راه پیش پای ملت ایران قرار دارد، گفت: دولت و رئیس‌‌‌جمهور به عنوان نماینده مردمی تا دیروز خود را متکی به رأی ۲۴ میلیون نفر می‌دانستند اما امروز خود را متکی به رأی و حمایت ۸۱ میلیون نفر می‌دانند و اعلام می‌کنیم که با اتکا بر ایستادگی ملت ایران و بهره‌مندی از ارشادات رهبری معظم و با هماهنگی و همراهی قوای دیگر در خط حفظ و تأمین منافع و مصالح ملی حرکت خواهیم کرد.

راهکار اول این است که در برابر آمریکا تسلیم شویم و به ترامپ بگوییم که بیا بنشینیم تا بینیم از نظر شما چه چیزهایی باید از این توافق کم شده و چه چیزهایی به آن اضافه شود. این راه مورد تأیید و قبول هیچ انسان عاقل، وطن دوست و وطن‌‌‌‌پرستی نیست.

راهکار دوم این است که در برابر آمریکا بایستیم، اما اختلافات درونی ما نیز به قوت خود باقی باشد و یکی علیه برجام سخن گوید و یکی صرفاً در دفاع از برجام و هیچ‌کدام به وضعیت موجود توجه نداشته باشند. می‌شود هر روز مطالبات مردم را بالاتر برد و دعواها را با قوت بیشتر از گذشته ادامه داد؛ نتیجه این رویه این خواهد بود که ما در برابر آمریکا ایستادگی می‌کنیم، اما بالاترین هزینه را به مردم کشور و به ویژه فقرا و افراد کم‌ درآمد تحمیل خواهیم کرد. انتخاب این راه یعنی ایستادگی با بالاترین هزینه که وضعیت کشور را در عرصه اقتصادی و فرهنگی بدتر کرده، وحدت را شکننده‌تر کرده و شکاف و افتراق را بیشتر خواهد کرد.

راهکار سوم راهکار مقاومت و ایستادگی با کمترین هزینه است. به این شکل که واقعیت را مدنظر قرار دهیم، توقعات را مدیریت کنیم و همه با هم همکاری کنیم.

امروز دولت و من  به عنوان رئیس‌‌‌جمهور و نماینده ملت، دست همه را می‌بوسم و در برابر همه آحاد ملت و جناح‌ها، حتی آنها که بدترین اهانت‌ها را به دولت کردند، خم می‌شوم و دست همه آنها را می‌بوسم، و می گویم امروز روز اهتزاز پرچم عزت و عظمت ملت ایران است و باید به دنیا نشان دهیم که می‌توانیم سختی‌ها و مشکلات را پشت سر بگذاریم، اما عزت، آزادی، استقلال، مردم‌سالاری، جمهوریت، اسلامیت، دین و فرهنگمان را معامله نخواهیم کرد. در این مبارزه دولت در خط مقدم قرار دارد و همه مدیران دولت باید این احساس را داشته باشند که در خط مقدم مبارزه قرار دارند.

اگر مردم بدانند که چه می‌کنیم و درست عمل کنیم، قطعاً از ما حمایت خواهند کرد.

باید در این مقطع حساس حداقل در چهار بخش اشتغال، مبارزه با فقر، تنظیم بازار و تولید، برنامه‌های ویژه‌ای را تدوین و ارایه کنیم. اگر این چهار بخش اصلاح و درست شود، موفق خواهیم شد

در شرایط سخت و دشوار فشار دشمنان، گسترش بیکاری در جامعه فشاری مضاعف را ایجاد می‌کند، باید با تلاش و توان بیشتر مشکل اشتغال و بیکاری در جامعه را حل کنیم و وزارت کار باید با همه قدرت در این راستا به صحنه بیاید تا بتوانیم، اشتغال روان و آسان ایجاد کنیم.

باید از هزینه‌های مربوط به تأمین اجتماعی برای ۶ ماه و یکسال گذشت کنیم و اشتغال روستایی را با سبک جدید و در نظر گرفتن شرایط ساماندهی کنیم.

ما می‌توانیم در صنعت ساختمان اشتغال و امید ایجاد کنیم و در این راستا هیچ‌دستگاه و شرکت دولتی حق ندارد زمینی را که نیاز ندارد در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار ندهد و این یک الزام است و آن را دنبال می‌کنم که اگر دستگاهی زمینی را در سال ۹۷ استفاده نکرده و آن را واگذار هم نکرده آن زمین را از آن دستگاه بگیرند.

اگر می‌خواهیم، نقدینگی سرگردان در کشور سامان داده شود و به درستی هدایت شود، باید وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی، سهام خود را در بورس فعال کرده تا کارخانه‌ها و بنگاه‌های سودده آنان در اختیار مردم قرار گیرد.

دولت تعهد می‌کند که در راستای ایجاد تحرک در تولید، برای واردات مواد اولیه کارخانه‌هایی که باید از خارج از کشور وارد شود، ارز رسمی در اختیار واردکنندگان قرار دهد.

مقام معظم رهبری در جلسه‌ای که با ایشان داشتیم فرمودند که مصوبات جلسه سران قوا را ‌همان لحظه ابلاغ کنید.

باید تلاش کنیم تا قیمت‌گذاری‌ها با مرکزیت انجام شود و این اولین وظیفه دولتی‌ها است تا قیمت محصولاتی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد را به طور دقیق مورد نظارت قرار دهند تا اجناس گران عرضه نشود.

نباید به دنبال حاشیه‌ها و پاسخگویی به برخی رفتارها در فضای مجازی باشیم.

بانک مرکزی موظف است به مردم توضیح دهد که برای چه کارهایی ارز رسمی و به چه میزان پرداخت شده است. این حق آنهاست که بدانند چه کسی و به چه میزان و برای چه کاری ارز دریافت کرده و قیمت جهانی محصولی که با آن ارز وارد شده چقدر است. باید از فضای مجازی استفاده کرد و به مردم بگوییم در این 51 روز، به چه کسی و به چه قیمتی و برای چه جنسی ارز دادیم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 7 تیر

 
 

اشتراک گذاری: