ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

16 تیر ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 16 تیر

دفاع ایران از عربستان

در برابر تهدید نفتی ترامپ

 
 
 
 

 کاظم پور اردبیلی نماینده جمهوری اسلامی در اوپک، در انتقاد از اظهارات ترامپ رئیس جمهور امریکا که به اوپک دستور داده قیمت نفت را پائین بیآورد، عملا به دفاع ازعربستان برخاست که تمام محافل سیاسی، این دفاع را آغاز فصل نوینی در مناسبات ایران و عربستان ارزیابی کرده اند. خبرگزاری "راسیا تودی" این خبر را با تکیه روی این جمله اردبیلی به سراسر جهان مخابره کرد: "برادران ما در عربستان سعودی ملتی مسلمان، با افتخار، دانش آموخته و پخته هستند و اجازه نمی دهند کسی با این لحن با آنها سخن بگوید و دستور بدهد."
آیا سخنان اردبیلی گام مهمی است که ایران برای تجدید مناسبات عادی با عربستان برداشته است؟ پاسخ به این سئوال مهم است زیرا امکان ندارد فردی مانند اردبیلی بدون تصمیم کلی نظام چنین موضعی اتخاذ و اعلام کند.
ترامپ روز دوشنبه با انتشار یک "توئیت" اپُک را به این بهانه مورد حمله قرار داد که گویا کمک نمی کند بهای بنزین در امریکا تنزل کند. بهای بنزین در امریکا هم اکنون به بالاترین سطح در سال جاری رسیده است.
توئیت ترامپ با واکنش سریع ایران همراه شد که امریکا تحریم نفتی آن را هدف گرفته است. کاظم پور اردبیلی نماینده ایران در اوپک گفت: "آقای رئیس جمهور اجازه هست از شما بپرسم در باره چه صحبت میکنید؟ طی 30 سال گذشته تعیین کننده قیمت نفت اوپک نبوده است، قیمت نفت را بازارهای مالی و مناطق توزیع مواد نفتی تعیین می کند. شما یکی از تولید کننده بزرگ نفت را که از پایه گذاران اوپک است تهدید به تحریم نفتی می کند و بعد از او می خواهید بهای نفت را کاهش دهد؟ از چه زمانی شما به اوپک دستور می دهید؟ در اثر " تویت " های شماست که دست کم بهای هر بشکه نفت ده دلار گرانتر شده است. لطفا بس کنید این کار را، در غیر این صورت بهای نفت گرانتر هم خواهد شد". شما می گوئید که تولید و صدور نفت یک جاده دوطرفه است! اما فراموش می کنید که ما هم در همین اتوبان میرانیم".
 


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 16 تیر

 
 

اشتراک گذاری: