ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23 تیر ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در آستانه ورود به انگلستان

ترامپ، "بوریس جانسون" را

جانشین "ترزا می" اعلام کرد! 
 
 
 
 

 

اجلاس دو روزه ناتو با حضور سران کشورهای عضو، از جمله رئیس جمهور امریکا پایان یافت و ترامپ راهی انگلستان شد تا از آنجا برای دیدار روز دوشنبه با پوتین عازم هلسینکی شود. ترامپ علاوه بر سخنرانی تهدید آمیزی که در اجلاس ناتو ایراد کرد و خواهان پذیرش سهم بیشتر بودجه ناتو از جانب کشورهای عضو شد، پیش از آنکه راهی انگلستان شود مصاحبه ای انجام داد که گفته می شود زمان انتشار آن را خود وی، همزمان با ورودش به انگلستان تعیین کرده بود. او در این مصاحبه مستقیما اشاره به اختلافات در اتحادیه اروپا کرده و درباره بحران در کابینه ترزا می نخست وزیر انگلستان که منجر به استعفای کلیدی ترین وزرای کابینه، از جمله "بوریس جانسون" شده گفت: بنظر من بوریس شخصیت جالبی است برای نخست وزیری انگلستان!

جانسون معتقد به جدائی سریع از اتحادیه اروپا و تحکیم پیوند با کاخ سفید و برنامه های ترامپ است و ترزا می را متهم به نداشتن جسارت جدائی از این اتحادیه اعلام کرده است. ریشه اختلافات در کابینه انگلستان همین نکته است که در شماره چهارشنبه پیک نت مستقیما آن را مطرح کردیم. خبرهای جنجالی پیرامون تظاهرات علیه ترامپ در انگلستان و یا فیلم 30 دقیقه درباره انحراف جنسی ترامپ و این نوع جنجال ها نیز برای پرت کردن افکار عمومی از ریشه مسائل اصلی است. همانگونه که پوشش وسیع به تظاهرات ضد ترامپ در لندن دادن همین هدف را دنبال می کرد. اگر به مردم گفته شده بود که ترامپ وزیر خارجه معترض و مستعفی انگلستان را برای نخست وزیر این کشور شایسته تر اعلام کرده، آنوقت مردم می توانستند حدس بزنند که دست دولت در این تظاهرات و یا حداقل تشویق و فراهم کردن زمینه آن بند بوده است!!

پیک نت در شماره چهارشنبه دقیقا به همین نکته اشاره کرد و در مقدمه منتخب اخبار خارجی نوشت:

منتخب اخبار منطقه و جهان

دولت انگلستان با استعفای وزرای کلیدی کابینه آن کشور روبرو شده است. از جمله وزیر خارجه انگلستان که خود را از کابینه کنار کشید. با آن که با دقت و صریح نوشته و گفته نمی شود و رسانه های ایران نیز که دنبال رو و مترجم هر پرت و پلائی هستند که رسانه های غربی منتشر می کنند، واقعیت اینست که اختلاف در کابینه بر سر ماندن در کنار اتحادیه اروپا علیرغم خروج از این اتحادیه و کنده شدن از این اتحادیه و نزدیک شدن بیشتر به دولت ترامپ است. از جمله در ارتباط با لغو برجام از سوی ترامپ که دولت انگلستان پا سست کرد و در کنار باقی ماندگان طرفدار برجام باقی ماند. هنوز معلوم نیست دولت خانم ترزا می بتواند بحران درون کابینه اش را سامان بدهد یا خیر، اما در صورت ناتوانی در این زمینه، باید در انتظار دولتی بود که از اتحادیه اروپا کنده و به کاخ سفید پیوند می خورد. در مرکز این اختلاف بحران اقتصادی قرار دارد که مخالفات همراه ماندن با اتحادیه اروپا معتقدند از طرح ترامپ برای تجارت آزاد باید پیروی کرد و دنباله رو آلمان و فرانسه نشد که آینده ای ندارد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 23 تیر

 
 

اشتراک گذاری: