ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 تیر ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس

نظامی ها و امنیتی ها

باید از اقتصاد کنار بروند!

 
 
 
 

 

نماینده تبریز که عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز هست، روز گذشته با اشاره به بحران اقتصادی در کشور به اعتماد آنلاین گفت:

جنگ اقتصادی شروع‌ شده است. بیشترین مشکلی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم، از بین رفتن اعتماد و امید به آینده است که مردم هجوم آوردند که پول‌هایشان را به ارز و طلا تبدیل کنند.

عده‌ای پولشان را به خارج از کشور می برند؛ در حالی‌ که بعد از برجام شرایط متفاوت شده بود و از خارج به داخل پول می‌آمد.

مجلس و دولت به تنهایی نمی‌توانند سیاستگذاری کنند، چون بنیادهایی داریم که دولت را می‌خرند. این بنیادها در اقتصاد دخالت می‌کنند و سیاست‌ها را رعایت نمی‌کنند. مجلس و دیوان محاسبات هم بر آنها نظارتی ندارد و حساب‌ و کتاب آنها روشن نیست. باید روی بنیادها حساب‌ و کتاب باشد. باید تمامی حساب‌ و کتاب‌ها شفاف شود. برای مثال راجع به بنیاد علوی مقاله نوشتند و در فضای مجازی پخش شد، باید برای مردم شفاف‌سازی کنند و مردم بدانند که این ادعاها واقعیت دارد یا خیر؟

باید نظامی‌ها، نهادهای امنیتی و اطلاعاتی از اقتصاد بیرون بیایند. چون تا زمانی که این‌ها در اقتصاد هستند بخش خصوصی واقعی که کار بلد هستند و سرمایه و فکر دارند از نظامی‌ها می‌ترسند و سرمایه‌گذاری خود را به خارج از کشور می‌برند. نارضایتی در بین مردم هست و باید اجازه دهیم تجمع کنند و حرف‌هایشان را بزنند و اگر بخواهیم با آن‌ها برخورد نظامی و انتظامی و امنیتی کنیم، وضع بدتر خواهد شد.

من از اتفاقاتی که در کشور می‌افتد تعجب می‌کنم. درست یا نادرست چند صد نفر از دراویش را گرفتند و فوری برای یک نفر اعدام و برای ۲۱۰ نفر حکم صادر کردند. اما الآن چندین سال است که مؤسسات مالی و اعتباری بر سر این مملکت بلا آورده و از بانک مرکزی که بیت‌المال مردم است، پول مردم را داده‌اند ولی یک نفر از کسانی که بنیان کج را گذاشته‌اند، محاکمه نشدند.

نه مدیرعامل مؤسسات مالی و اعتباری بلکه کسانی که را در پشت آن هستند باید محاکمه کنند و به مردم بگویند که ما این افراد را محاکمه کردیم. به دلیل تخلفات مؤسسات مالی و اعتباری ۲۰ هزار میلیارد تومان به مملکت خسارت وارد شد اما انگار طوری نشده است. این اقدامات موجب بی‌اعتمادی مردم می‌شود. قوه قضاییه با کوچک‌ترین اقدام دانشجویان وارد میدان می‌شود و آنها را به ۸ سال حبس محکوم می‌کند. این دانشجویان آمده بودند حرف دلشان را بزنند اما با آنها چطور برخورد شد


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 25 تیر

 
 

اشتراک گذاری: