ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 تیر ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سخنرانی وزیر بهداشت

توبمیری 20 آبان

از توبمیری های گذشته نیست!

 
 
 
 

 

وزیر بهداشت دولت روحانی نگران از کمبود دارو و حتی نایاب شدن برخی داروهای مهم و مورد احتیاج مردم، با تشدید تحریم ها اعلام کرد:

باید باور کنیم طوفان نزدیک شده تا آمادگی آن را داشته باشیم و با کسانی که می‌توانند تدبیر کنند، صحبت کنیم. باید آماده 20 آبان باشیم. (تاریخی که امریکا تحریم های همه جانبه علیه ایران را به اجرا می گذارد)

او که در اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور سخنرانی می کرد گفت:

من طرفدار روش تدبیرم. اعتقاد ندارم که مدیران را در غفلت و خوش خیالی نگهداریم. عزم طرف مقابل ما جزم است. به چه زبانی باید بگوید که من می‌خواهم بیرحمانه‌ترین تحریم مالی در طول تاریخ را برای ایران اعمال کنم.

مسئولیت دارو و تجهیزات بر عهده ماست. باید دقت کنیم و بتوانیم در چالش مهمی که بخشی از قدرت بین‌المللی مدیریت کشور را وارد آن کرده، وظیفه خود را بدانیم.

اگر بنا باشد در این شرایط ویژه مانند روزهای عادی رفتار کنیم، نهایت بی‌تدبیری است و ممکن است به خیانت تشبیه شود. اگر کسی بگوید که شش ماه دیگر این مشکل را برای شما حل می‌کند، باید گفت که نوش‌داروی بعد از مرگ سهراب است. بحث دارو و تجهیزات پزشکی مهمتر از گندم، روغن و کنجاله است. از دانشگاه‌ها خواهش می‌کنیم هر امکانی که دارند به میدان بیاورند.

تصور می‌کنم ترامپ و دار و دسته‌اش نهایت فشاری که بتوانند می‌آورند، ولی نمی‌خواهم خوش خیال باشم. این شرایط سخت ‌تر از دوره‌های قبل خواهد بود.

اینکه می‌گویند دارو، غذا و تجهیزات پزشکی تحریم نیست، دروغ است. شما این موضوع را با پوست، گوشت و استخوان خود لمس می‌کنید. از نوزاد تا شهروندان عادی از این موضوع آسیب خواهند دید. وقتی روابط بانکی را قفل کردند، آسیب آن دچار مردم خواهد شد. باید در سه چهار ماه آینده شبانه روز کار کنیم. همان رقم ۳.۵ میلیارد دلاری که برای دارو و تجهیزات پزشکی و نقدینگی به ما قول داده‌اند نیز باید تامین شود.

افرادی ظاهرا انسان‌های بزرگی هستند، اما از الان به اسم دین، ایران و منافع ملی به فکر منافع خود هستند. وقتی به رفتار آنها نگاه می‌کنید اثری از منافع ملی نمی‌بینید. بسیاری از این تریبون‌ها را مردم و انقلاب به آنها داده‌اند، اما این افراد فقط به دنبال دیده شدن هستند. سال ۱۴۰۰ یا ۱۴۰۴ چه می‌شود.

تقریبا هر هفته موضوعی در کشور ایجاد می‌شود، اما اصل کار هنوز روی زمین است. خود جریانات سیاسی نیز متوجه آن نیستند. امروز مهم‌ترین مسئله کشور و تمامیت ارضی ما رضایت مردم است. نباید در خواب غفلت به سر بریم. در ۴۰ سال گذشته هیچ وقت شرایط مانند امروز نبوده است. در اینکه افرادی نفوذی در میان ما هستند شک نکنید، چون اتفاقاتی را می‌بینیم که با هیچ عقلی قابل توجیه نیست. ظاهر، حرف و عمل این افراد با نیت‌شان کاملا متفاوت است. باید بتوانید دشمن شناس باشید و مسائل اصلی و فرعی را از یکدیگر تفکیک کنیم.

(عنوان انتخاب پیک نت بر مبنای مضمون سخنرانی وزیر بهداشت است)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 26 تیر

 
 

اشتراک گذاری: