منتخب اخبار  

        www.pyknet.net

   پیک نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2 خرداد ماه 1397

  pyknet100@gmail.com

 
   
 

  

منتخب اخبار شهرستان ها و استان ها

 

در برخی شهرهای ساحلی ایران - ساحل دریاچه نیمه خشک ارومیه- مردم کمپین ها و گروه هائی را برای جمع آوری زباله هائی تشکیل داده اند، تا بی توجهی و بی فرهنگی آنهائی را جبران کنند که برای تفریح به ساحل می روند و ساحل را با زباله دانی اشتباه می گیرند. همین قصه تلخ در باره پارک ها و حاشیه جنگل ها نیز صادق است. بگذریم از سهل انگاری و بی نظمی جمع آوری زباله های شهرها توسط شهرداری ها.

حالا نگاه کنید به این تصویر که نشان میدهد در چین جمع آوری زباله هم اینترنتی شده و برای تشویق مردم جهت استفاده از جایگاه های اینترنتی زباله وایفای مجانی هم در اختیار مردم میگذارد. چونگ‌کینگ نام شهری در چین است که سطل های زباله مجهز به وای فای دارد.

با اتصال به روترهای سطل زباله، هنگام پر شدن زباله ها برای مجموعه کارمندان شهرداری پیامی ارسال می‌شود و اعلام می‌کند که سطل های زباله باید خالی شوند. عکس هایی با عنوان زباله‌دان‌های هوشمند در خیابان‌های چونگ کینگ در فضای مجازی منتشر شده است.

سطل های زباله با استفاده از انرژی خورشیدی کار کرده و قادرند زمانی که ظرفیت سطل زباله تا ۸۰ درصد پر شد، به شهرداری منطقه زیگنال برای خالی کردن سطل ها بدهند.

هر سطل امکان ۵ مگابایت اینترنت بصورت وایفا هم دارد که  می‌تواند همزمان برای ۵۰ کاربر فضای آنلاین فراهم کند. کاربران نیز در صورتی که به سرویس‌های اورژانسی نیازمند باشند، می‌توانند با استفاده از تلفنی که روی این سطل ها تعبیه شده درخواست امداد کنند.

 

 

واکنش پلیس به پخش فوتبال در کافی شاپ ها

http://fararu.com/fa/news/360821

خودسوزی یک کارگر در آبادان

http://fararu.com/fa/news/360787

یک زن مدیرکل حراست منطقه آزاد قشم شد!

http://www.asriran.com/fa/news/610866

کشف 25 هزار بطری مشروبات الکلی در مشهد

http://www.asriran.com/fa/news/610669

حیات دوباره رود کرخه

http://fararu.com/fa/news/360869/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 2 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: