منتخب اخبار  

        www.pyknet.net

   پیک نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 خرداد ماه 1397

  pyknet100@gmail.com

 
   
 

 

منتخب خبرهای فرهنگی – هنری

  

آن که می خندد "قیصر" است و آن که قیصر را می بوسد "فرمان" است. فیلم "قیصر" فصل تازه ای را در سینمای ایران گشود. قیصر حالا چین های صورتش پر شمار است و فرمان دیگر نیست. او رفته است با بوسه هایش.

 آنها به روزگار خود "یل" های سینمای ایران بودند. بهروز وثوقی و ناصر ملک مطیعی . این عکس از دیدار آنها با یکدیگر، چند ده سال پس از فیلم قیصر و در گوشه ای از غربت است.

ملک مطیعی پیشکسوت تر از وثوقی بود و وثوقی در نیمه های فتح قله نقش آفرینی در سینمای ایران از ایران رفت و غربت نشین شد. هیچ شاعری در مهاجرت نتوانسته عاشقانه ترین شعر را بسراید، هیچ سیاستمداری نیز در مهاجرت ورزیده نشده، چنان که هیچ خواننده و هنر پیشه و ترانه سرائی در مهاجرت و دور از میهنش "گلُ" نکرده و اگر غنچه بوده نیز در مهاجرت باز نشده است. تفاوت نمی کند که بهروز وثوقی باشی و یادگاری فراموش نشدنی را با بازیگری در فیلم "گوزن ها" برای سینمای ایران از خود به یادگار گذاشته باشی و یا گلشیفته فراهانی باشی. ترانه سرائی با استعدادی شگرف مانند ایرج جنتی عطائی و یا اردلان سرفراز و یا شهیار قنبری باشی و یا داریوش و ستار خواننده، گوگوش باشی و یا مرضیه، بنی صدر باشی یا شاپور بختیار. این حکم مهاجرت است. همین حکم، بهروز وثوقی را از سینمای ایران گرفت و سینمای ایران  را از ملک مطیعی محروم کرد که دیگر تاب و توانی در حد "فرمان" را نداشت، قد امیرکبیر سریال فراموش نشدنی "سلطان صاحبقران" خمیده شده بود و مصرف قرص های درمان بر وزنش چنان افزوده بود که به زحمت راه می رفت. چند بار در بیمارستان بستری شد و آخرین بار، دیگر برنخاست!

 

ناصر ملک مطیعی به روایت تصویر

http://www.entekhab.ir/fa/news/410495

واکنش بهروز وثوقی به درگذشت ملک مطیعی

http://www.entekhab.ir/fa/news/410515

واکنش اصغرفرهادی به درگذشت ملک مطیعی

http://www.entekhab.ir/fa/news/410516

گیلانی ها فیلم "فراری" را از پرده پایین کشیدند

http://fararu.com/fa/news/361291

خاطره گویی جمشید مشایخی از ملک مطیعی

http://etemaadonline.ir/content/190915

گشت ارشاد جدید: خانومم گوشی تو یه لحظه بیار

http://aftabnews.ir/fa/news/525478/

واکنش بازیگران به درگذشت ناصر ملک مطیعی

http://aftabnews.ir/fa/news/525438/

فضای موسیقی پاپ ایران شبیه فروشگاه اسباب بازی شده

http://aftabnews.ir/fa/news/525460/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 6 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: