ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 خرداد ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سخنرانی مطهری در کنگره حزب اعتماد ملی

پیام ترامپ روشن است:

با اسرائیل باید آشتی کنید!

 
 
 
 

 

کنگره حزب اعتماد ملی که بنیانگذار آن شیخ مهدی کروبی است، روز چهارشنبه در تهران برگزار شد و شورای رهبری آن بار دیگر تائید شد. در جریان رای گیری برای اعضای رهبری حزب، شماری افراد سازماندهی شده وارد محل کنگره شدند تا بلکه کنگره را مختل کنند که این توطئه خنثی شد. در این کنگره علی مطهری بعنوان مهمان و سخنران دعوت شده بود که طی سخنانی گفت:

 

به تعبیر شهید مطهری هر جا ضربه‌ای به ما وارد شده از تفرقه بوده است. امروز در اینکه نیاز به وحدت ملی داریم تردیدی نیست. در نوع برخورد با منتقدان باید به یک مفهوم مشترک برسیم. تا زمانی که به یک برداشت مشترک از اصول و مبانی نرسیم گفتگوی ملی ممکن و موفق نخواهد بود. اینکه احساس کنیم همه باید یک نظر داشته باشند و اگر کسی نظر مخالف داشته باشد نظام تضعیف می‌شود نظر خطرناکی است که متاسفانه برخی در نظام دارند. اروپایی‌ها را تحقیر می‌کنیم که چرا درباره هولوکاست اجازه صحبت نمی‌دهند. ولی ما همان کاری را که اروپایی‌ها درباره هولوکاست کردند درباره وقایع ۸۸ می‌کنیم. شاید کسی نظر دیگری داشته باشد و معتقد باشد نظام اشتباهی کرده است. عظمت نظام جمهوری اسلامی و اصل ولایت فقیه به این است که همه آزاد باشند اظهار نظر کنند. ضرورت دارد سختگیری به منتقدان پایان یابد. در شرایط امروز لازم است که این انشقاق در کشور برای حصر و ممنوع‌التصویری بر طرف شود. البته ما نشانه‌هایی می‌بینیم و احساس می‌کنیم اراده‌ای برای این کار وجود دارد. ممکن است مصالحی اقتضا کند تلگرام فیلتر شود ولی باید در چارچوب خودش باشد. این کار باید از از طریق کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه باشد. نمی‌شود یک بازپرس بگوید که تلگرام باید بسته شود. اینها از مصادیق دخالت در کار یکدیگر است. اگر حکم حکومتی است باید به مردم بگویید و برای مردم توضیح دهید. این‌طور نباشد که دستور از جای دیگری باشد و دیگران آن را تحمل کند. ما نباید هیچ امر پنهانی داشته باشیم و باید به مردم بگوییم.

تقسیم مردم و جوانان و دانشجویان به انقلابی و غیرانقلابی یا به ارزشی و غیرارزشی مبنای انقلاب ما نبود. انقلاب ما را اقلیتی شروع کردند و بعد بقیه مردم هم به آن پیوستند. همه انقلابی و ارزشی هستند. باید یک نگاه پدرانه به مردم داشته باشیم.  در شرایط سختی قرار داریم. حرف ترامپ به ما این است که شما باید اسرائیل را به رسمیت بشناسید تا ما به شما کمک کنیم. طبیعی است که ما این را نمی‌پذیریم.  انشاءالله با استقامت و وحدت و همدلی از این مرحله سخت به خوبی عبور ‌کنیم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 6 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: