ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 خرداد ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

پاسخ های پوتین به سئوالات مردم

روسیه با بستن و مسدود کردن

تلگرام و یوتیوب مخالف است!

ترجمه مستقیم از روسی- ایرج گلفام

 
 
 
 

 

شانزدهمین جلسۀ  "ارتباط مستقیم با مردم" از سوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه  برگزار شد. طی 4-3 هفته 2میلیون و 580 هزار 929  سئوال به مرکز هماهنگی این نشست سالانه از سوی مردم روسیه ارسال شده بود.

سئوالها به بخش های مختلف از جمله اقتصادی ، معیشتی، حقوقی، سیاسی، مدنی، سیاست خارجی ، پزشکی و درمان، جوانان، بانوان، کودکان، کشفیات، پیشنهادات و ... تقسیم  و به مهم ترین آنها توسط پوتین پاسخ داده شد.

تمامی وزیران، استانداران، فرمانداران، شهرداران از طریق "آن لاین" در این "ارتباط مستقیم" حضور داشته و در صورت نیاز بارها باید به مسائل و مشکلات و اجحاف های احتمالی پاسخگو می بودند.
پوتین در این ارتباط مستقیم به 79 سئوال در چهار ساعت و بیست و سه دقیقه و 37 ثانیه پاسخ داد.
نمیتوان به نقشِ اینچنین نشست ها که چند بار  در طول سال به مناسبت های مختلف از سوی پوتین برگزار میشود در بالا رفتن محبوبیت وی اشاره نکرد.

از جملۀ این نشستها ،" میتوان گزارش سالانه به مجلس و مردم " و "جلسۀ پرسش و پاسخ سالانه با خبرنگاران داخلی و بین المللی" و... را نام برد.

بسیاری از کارشناسان ابتکارِ پوتین برای ارتباط مستقیم با مردم را بهترین وسیله برای تجزیه و تحلیل جامعه  میدانند.

مردم از اقشار مختلف از کارگر و کشاورز و خانه دار و محصلین و دانش آموزان و ...گرفته تا پزشکان و مهندسان و متخصصان و حتی نمایندگان مجلس (دوما) نیز طرح سئوال می کنند.
برای مثال نمایندۀ حزب کمونیست روسیۀ فدراتیو (ک.پ.اِر.اِف) سئوالی در بارۀ محدود کردن برخی گروههای وطن پرست "خود بنیاد" سیاسی توسط برخی مسئولین را با ولادیمیر پوتین در میان گذاشت و از آن انتقاد و گله کرد که پوتین با تأیید و حمایت ازصحبت های وی قول رسیدگی هرچه سریعتر به این مسئله را داد.

گذشته از آن که این جلسات غالبا بر مسائل و معظلاتِ داخلی تکیه دارد، اما موارد مهمی نیز در عرصۀ سیاست خارجی و خاورمیانه ، مشخصا دربارۀ سوریه مطرح شد که در مورد اخیر پوتین گفت:
«درست است که ما در سوریه شماری از بهترین فرزندانمان را از دست دادیم . اما رزم و سلحشوری و خون سربازان و نظامیان ما از یادها نخواهد رفت . خانواده های آنها تنها نخواهند بود.
نیروهای ما در حمیمیم و طرطوس در سوریه مستقر هستند ولی ما در آنجا پایگاه نظامی نداشته و نخواهیم داشت!

امروز بیش از 90% خاکِ سوریه در اختیار ارتشِ دولتی سوریه می باشد و ما نیازی در پایگاه نظامی در سوریه نداریم و هر وقت اراده کنیم توانایی خروج سریع از سوریه را داریم. ما اگر تروریسم را در سوریه سرکوب نکرده بودیم امروز در کشور خودمان باید با آنها درگیر می شدیم.

ما تا زمانی که دولت قانونی سوریه از ما درخواست ماندن دارد و منافع ما تأمین شود در سوریه خواهیم بود».
پوتین در رابطه با جهش تسلیحاتی روسیه و عقب ماندن غرب و ناتو در حداقل 20 سال آینده چنین گفت:
«ارتش ما هم اکنون مسلح به موشکهای هوا به سطحِ کینژال (خَنجر) میباشد با قدرت تخریبی بالا و سرعت 10 ماخ که هیچ پدافندی قادر به زدن آن نیست.

ما وقتی اطلاعات راجع به سلاح دیگرمان یعنی "آوانگارد" را به عمد درز دادیم غرب و ناتو باور نمی کردند و حالا می بینند که این تکنولوژی فقط از آنِ ماست و هیچ کشور دیگری آنرا ندارد. از سال 2019 تولید انبوه آن و مسلح شدن ارتش به آن در برنامه است ("آوانگارد" نام موشکِ پرنده ای  با سرعت غیر قابلِ باور بیش از 20 ماخ است. سطح خارجی این موشک از آلیاژ نا شناخته ایست که تا 2000 درجۀ سیلیسیوس حرارت داشته و به شهاب سنگ می ماند. در این موشک از تکنولوژی موتورهای اتمی کوچک که آن نیز از دست آوردهای روسیه میباشد استفاده شده است.  این موشک به توانایی "بُرد بی انتها" بدل شده است).

از سال 2020 تولید انبوه سنگین ترین ( بیش از 200 تن) و سهمگین ترین موشکِ قاره پیمای دنیا با نام "سارمات" در برنامه است. ("سارمات" با برد نامحدود توانایی خروج از جو زمین و بازگشت به آن و طی کردن مسیرهای غیر بالستیکی داشته و قادر به حمل 15-8 کلاهک هسته ایست).
پوتین در رابطه با پیشرفتها و جهش تسلیحاتی همچنین گفت:

«ما دست آوردهای دیگری هم داریم که به توانایی نظامی ما خواهند افزود و نیازی به رونمایی همۀ آنها نیست ولی تصمیم داریم برخی از این سلاح ها را بزودی رونمایی کنیم».
وی در رابطه با اقتصاد کشور با توضیحی آماری و دقیق گقت:

«علیرغم تمام مشکلات و تحریم ها و سنگ اندازی های غرب که خیال جلوگیری از رشدِ اقتصادی ما را در سر داشتند ما با برنامه ای دقیق  رشد اقتصادی بیش از 1،5% خواهیم داشت و این در صورتی است که قروض خارجی ما کمتر و تراز تجاری ما مثبتِ 150 میلیارد دلار است. در برخی زمینه ها رشد چشمگیری داشتیم. مثلا محصولات کشاروزی ما با 20 میلیارد دلار فروشِ تسلیحات ما که 15 میلیارد دلار است را  پشت سر گذاشته»

از پوتین درباره بستن تلگرام و یوتیوب سئوال کردند که او با صراحت گفت:

ما با بستن این شبکه ها مخالفیم. در جریان عملیات تروریستی در سن پترز بورگ ما نتوانستم جدول رمز تروریست ها را باز کنیم و برای مدت بسیار کوتاهی ناچار شدیم تلگرام را ببیندیم تا آنها نتوانند دستورات خود را که بصورت رمز بود مبادله کنند، اما بعد از کشف رمز آنها این محدودیت هم بر طرف شد و امروز بیشترین تمرکز ما روی کشف جدول رمزهای تروریست هاست. ما موافق بستن این شبکه ها نیستیم. راحت ترین کار بستن است و سخت ترین کار پیدا کردن رمز ها و ما روی دومی متمرکز هستیم.

سئوال کننده اضافه کرد: من از شنیدن فیلتر شدن تلگرام پشتم می لرزد.

پوتین گفت: من هم از عدم امنیت جانی مردم پشتم می لرزد.

 

 نیازی به فیلتر و بستن تلگرام نیست و یوتیوب هم هیچوقت در روسیه بسته نشده است.

 

پوتین با تکیه بر برنامه های آینده و آرزوی موفقیت و سلامتی برای مردم روسیه بعد بیش از 4 ساعت و 20 دقیقه با مردم خداحافظی و از استودیو خارج شد.  در خارج از استودیو نیز مدتی به سئوالات خبرنگارن پاسخ داد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 19 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: