ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

20 خرداد ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دکتر حسین راغفر

حکومت از راه رفته بازگردد

و درعوض، به مردم اعتماد کند!

 
 
 
 
 

 

دکترحسین راغفر، اقتصاد دان و استاد دانشگاه در جمهوری اسلامی است و معمولا دقیق ترین تحلیل های اجتماعی را در جلسات پرسش و پاسخ دانشگاهی ارائه میدهد. وی اخیرا درباره لغو برجام از سوی امریکا و خطر تحریم های جهانی نوشته است:

 

آنچه مسلم‌است تشدید تحریم ها توسط آمریکا با هدف براندازی جمهوری اسلامی‌ست، اما متاسفانه به نظر میرسد این تهدیدها تا امروز از سوی برخی مسئولان جدی گرفته نشده و گویا هنوز ترامپ را باور ندارند. منبع محرک اقتصاد ایران و درآمد اصلی حاکمیت حاصل از فروش نفت است که با حضور ترامپ بزودی این راه در مقابل مسولین ما بسته میشود . باید بپذیریم از بعد از انقلاب تاکنون هیچ رئیس‌ جمهور آمریکا اینگونه مواضع خصمانه‌ای نسبت به ایران نداشته و از سویی ایران هم هیچوقت تا به این اندازه به درآمد نفت وابسته نبوده و این نکته را ترامپ هم میداند . نظام اگر می‌خواهد در قدرت بماند باید نسبت به سیاست‌هایی که باعث بی‌اعتمادی عمومی اکثریت مردم به ساختار کل حکومت شده تجدید نظر کند چون بدون اعتماد و پشتوانۀ مردم عبور از گرداب پیش رو اگر محال نباشد احتمالش ضیف است.

یک نوجوان خودروی میلیاردی سوار میشود و از رانت درآمد میلیاردی دارد اما عده‌ای در صف فروش کلیه و عده‌ای محتاج نان شب هستند و این فرصت مغتنمی در مقابل دشمنان است تا با اغتشاش و آشوب در داخل بتوانند از این سناریو استفاده کرده و به اهداف خود برسند. راه کار چیست؟

1- حاکمیت همه افراد به جز کسانی که دستشان به خون و اموال مردم آلوده است را عفو کند.

2- باید عفو عمومی اعلام شود و همه بجز قضات متخلف، نمایندگان یا وزرایی که درگیر رانت هستند و سایر منصب ‌دارانی که به هرنحو دستشان در جیب و خون ملت است عفو شوند.

3- رسانه ملی بستر گفتگوی پاک را فراهم کند.

4-نحوه تخصیص بودجه شفاف‌ سازی شود.

5- تمام نیروهای نظامی ، امنیتی ، دفاتر امام جمعه و بیوت علما سریعا از اقتصاد خارج شوند.

6- تجمیع بانک‌های خصوصی تنها در یک یا دو بانک خصوصی و انحلال و ادغام بانک‌های نظامی در بانک‌های دولتی برای شفاف سازی اقتصاد.

بدانید که هرچه این اقدامات دیرتر صورت بگیرد و همچنان به تشدید فضای امنیتی و دستگیری‌های شبانه ادامه داده شود کشور هزینه‌های بیشتری را برای جبران اشتباهات خواهد پرداخت.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 20 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: