ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 خرداد ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دست دست را می شوید

از میان آن همه زندانی

شاهرودی عفو مرتضوی را خواسته!

 
 
 
 

 

سعید مرتضوی دادستان انقلاب و عمومی تهران در کودتای 88 که رهبر جمهوری اسلامی او را قاضی شجاع لقب داده بود و اکنون به جرم قتل در همان کودتا و در کهریزک در زندان است، نامه ای محرمانه برای آیت الله شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نوشته است. آیت الله شاهرودی در زمانی که مرتضوی دادستان بود، ایشان رئیس قوه قضائیه بود. بنابراین دفاع شاهرودی از مرتضوی به نوعی دفاع از خود نیز هست.

هنوز فاش نشده که مرتضوی در نامه خود چه مسائلی را مطرح کرده و نام چه کسانی را بعنوان آمر خود در جنایات کهریزک ذکر کرده (احتمالا احمدی نژاد، جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی در آن دوران و شاید افرادی مانند مجتبی پسر آقای خامنه ای!؟)

شاهرودی بدنبال دریافت نامه مرتضوی طی نامه ای به رهبر جمهوری اسلامی نوشت که "مرتضوی در این پرونده مظلوم واقع شده و محکومیت ایشان به معاونت در قتل به هیچ‌ وجه صحیح نمی‌باشد".

متن نامه شاهرودی چنین است:

«پرونده و نامه تظلم ‌آمیز آقای مرتضوی را خدمت تان ارسال می‌دارم. ایشان از نظر اینجانب که تصدی قوه را(ناخوانا) زمان داشتم، در این پرونده مظلوم واقع شده و محکومیت ایشان به معاونت در قتل به هیچ ‌وجه صحیح نمی‌باشد. لذا مناسب است از طریق قانونی (تجدیدنظر توسط ریاست محترم قوه یا تبدیل جزای زندان تعزیری به جریمه …) پرونده مجددا در شعبه‌ای از دیوان به دستور حضرت مستطاب ‌عالی رسیدگی شود تا این‌که خدمات (ناخوانا) طبق ضوابط قضایی در مقابله با فتنه و اغتشاشات ۸۸ عمل کرده، تضییع نگردد-  و الأمر الیکم و السلام علیکم.»

از میان آن همه بی گناهی که در زندان اند آیت الله شاهرودی دلش برای سعید مرتضوی کباب شده. چرا برای زهراکاظمی خبرنگار عکاس بین المللی که زیر دست مرتضوی کشته شد به دادخواهی برنخاسته؟ چرا دلش برای فعالان حقوق بشر و وکلای شریف و انساندوست "عبدالفتاح سلطانی" و "نرگس محمدی" که به جرم دفاع از حقیقت و حقوق انسانی مردم در زندان اند نسوخته؟ چرا برای پایان حصر موسوی و کروبی و خانم رهنورد قد علم نکرده؟

نامه مرتضوی و درخواست شاهرودی یکبار دیگر ثابت نمی کند که "دست دست را می شوید"؟


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 22 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: