ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 خرداد ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 22 خرداد

فاتحه اسلام و روحانیت

در ج. اسلامی خوانده شده!

 
 
 
 
 

 

وقتی گفته می شود همه ارزش های اخلاقی و اجتماعی در ایران فرو ریخته و بانی اصلی این فرو ریختن حکومتی که در راس آن روحانیت قرار دارد، بدان معنا نیست که مذهب و روحانیت از این فروپاشی و فرو ریختن در امان مانده اند. اتفاقا برعکس، بیش از همه مذهب و روحانیت در جامعه ایران فرو ریخته است. نگاه کنید به آگهی های تبلیغاتی که روزنامه ایران (ارگان رسمی دولت) در باره "نماز و روزه اجاره ای" منتشر کرده است. نه این که در گذشته نماز و روزه را نمی خریدند، این یک رسم مذهبی بود و عمدتا برای بیماران و کسانی که از این دنیا رفته اند و وصیت کرده اند برایشان نماز و روزه بخرند. اما در جمهوری اسلامی این رسم دیگر رسم نیست، بلکه کاسبی برای پول در آوردن و پول خرج کردن برای فرار از فرایض مذهبی است. اینهائی که می خوانید آگهی رسمی و منتشر شده در روزنامه ایران است:

«هر ماه نماز  ۱۰۰ هزار تومان، روزه یکماه ۴۵۰ هزار تومان... نماز و روزه برای مردگان با عالی ترین قیمت و حتی به صورت قسطی انجام می دهیم، البته قسط بندی فقط شامل روزه و نماز است.»

یکی آگهی دیگر: «چه اشکالی دارد اگر نماز و روزه ای را که بر ذمه میت است، به جا آوریم؟ همسایه ای داشتیم که وقتی فوت کرد تا مدت ها روزی ۲ رکت نماز برایش می خواندم، چون می دانستم کاهل نماز است»

وقتی رئیس حکومتی حوزه مذهبی قم، یعنی شیخ محمد یزدی که مردم او را در انتخابات مجلس خبرگان طرد کردند، مجلسیان را تهدید می کند که لایحه پولشوئی و مقابله با تروریسم را تصویب نکند، یعنی دخالت در اموری که اساسا به او و تشکیلات حوزه ای روحانیت مربوط نیست، محصول همان می شود که دربالا خواندید. وقتی او فاتحه رای مردم و نقش مجلس را می خواند، مردم هم فاتحه برای مذهب و روحانیت می خوانند که خوانده اند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 22 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: