ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

30 خرداد ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گفتگو با عباس عبدی

مخالفان مذاکره با امریکا

طرفدار تحریم و سود میلیاردی اند

 
 
 
 

 

بحث پیرامون گفتگوی مستقیم با امریکا (پس از دیدار و گفتگوی مستقیم ترامپ و رهبر کره شمالی) در جمهوری اسلامی رو به گسترش است. علاوه بر نظرات مخالف اما نه تند وتیز روز گذشته فرمانده کل سپاه که در همین شماره پیک نت می خوانید، عباس عبدی پژوهشگر مسائل اجتماعی و سیاسی ایران نیز روز گذشته با چند اما و اگر، بویژه با اشاره به عدم تعهد ترامپ در اجرای تفاهم ها و همچنین گارد بسته رهبر کره شمالی در مذاکرات با ترامپ به خبرگزاری ایرنا گفت:

مشکل ما در ایران این بود که گفتگو منحصر به مساله هسته ای شد، در حالی که ذاتاً همه مسائل قابل گفتگو هستند. اتفاقا موارد دیگر هم می توانست موضوع گفتگو باشد. با این حال در شرایط کنونی که ترامپ بر خلاف منطق برجام از آن خارج شده است پایه گفتگو که رسیدن به تفاهم و التزام داشتن به تعهدات است را تخریب کرده و عملا راه گفتگو را بسته است. بنابراین بنده موافق هستم که ابتدا از ایالات متحده خواسته شود به برجام برگردد و به توافقات ناشی از گفتگوهای قبلی پای بند بماند و سپس از ایران و آنها بخواهیم که مسائل دیگر خود را هم به گفتگو بگذارند.

درباره واکنش اصلاح طلبان دراین ارتباط هم باید به مواضع محمد خاتمی مراجعه کرد.

متاسفانه جناح تندروی اصولگرایان که به نسبت منزوی شده با نامه جمعی از سیاسیون برای گفتگوی مستقیم با امریکا جان می گیرد و عقلای آنان را به حاشیه می برد. این جناح خواهان برخورد و تشدید تحریم ها است تا دوباره دوران طلایی فساد و به جیب زدن میلیاردی ناشی از دور زدن تحریم ها را زنده کنند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 30 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: