ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5 اردیبهشت ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سخنان روحانی درتبریز

ستایش روحانی از سپاه

و ارتش در تامین امنیت ایران
 
 
 
 

 

حسن روحانی که به آذربایجان سفر کرده، در اجتماع مردم آذربایجان شرقی در استادیوم تختی تبریز طی سخنانی گفت:

ما به آذربایجان برای احیاء و حفظ دریاچه ارومیه و برای تقویت فرهنگ و زبان آذری و ارتقاء ورزش و تیم تراکتورسازی وعده دادیم و پای وعده‌های خود ایستاده‌ایم.

 ما به هم وعده دادیم سرزمین‌مان، سرزمین امن و امنیت باشد و امروز به برکت دلاورمردان سپاه پاسداران عزیز و غیور، ‌ارتش جمهوری اسلامی و بسیج ایثارگر و فداکار شاهد امنیت مثال‌زدنی در ایران عزیز هستیم.

 ما امروز مقتدرتر از هر زمان دیگر پای پیمان‌های خود ایستاده‌ایم اما اگر کسی بخواهد به تعهدش در برابر ما خیانت کند، بداند عواقب وخیم چنین حرکتی، شامل حال خودشان خواهد شد. (لغو برجام)

 تصمیمات قاطع و محکمی در زمینه بازار ارز اتخاذ کردیم و کسی نگران واردات و صادرات و تأمین کالاهای مورد نیاز نباشد. در برابر توطئه خارجی‌ها و برخی افراد کوته‌ بین داخلی برنامه ‌ریزی کرده‌ایم. تمام نیازمندی‌های کشور با ارز 4200 تومانی وارد می‌شود و کالاهای اساسی با همان قیمت قبل تأمین خواهد شد و مردم نباید هیچ‌گونه نگرانی برای واردات داشته باشد.

 از همه ارکان کشور، بویژه مجلس، قوه قضائیه و نیروهای امنیتی و مردم که همواره پشتوانه بزرگ تصمیمات دولت بوده‌اند، تشکر می‌کنم.

 در جریان این سفر 3 هزار میلیارد تومان، طرح و پروژه افتتاح و 6 هزار میلیارد تومان پروژه کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود، گفت: در راستای توسعه صنایع معدنی استان، دستور دادم توقفی که در پروژه ذوب مس ایجاد شده بود، برداشته شود و این گام خوبی برای توسعه اشتغال مردم و پیشرفت استان خواهد بود. امروز اولین پیوند کبد در تبریز انجام شده است.

زبان آذری از افتخارات ایران عزیز است و از استاندار و مسئولین استان و دانشگاه‌ها می‌خواهم تا مرکز زبان و ادبیات ترکی را افتتاح و کتاب‌های مربوط به آن را چاپ کنند.

اعلام می‌کنم اگر تلاش‌های دولت‌های یازدهم و دوازدهم از سال 92 نبود، در شهریور سال 96، هیچ‌چیز از دریاچه ارومیه باقی نمی‌ماند و امروز اعلام می‌کنم که دولت یازدهم 2 هزار و دویست میلیارد تومان برای احیاء دریاچه ارومیه هزینه کرده و به شما قول می‌دهم دریاچه ارومیه به عنوان نگین ایران باقی بماند. در آینده ارتفاع آب دریاچه ارومیه یک متر افزایش خواهد یافت.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 5 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: