منتخب اخبار  

        www.pyknet.net

   پیک نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

18 اردیبهشت ماه 1397

  pyknet100@gmail.com

 
   
 

 

منتخب اخبار منطقه و جهان

 

پوتین رئیس جمهور روسیه در انتخابات اخیر ریاست جمهوری در این کشور بالغ بر 76 در صد آرای شرکت کنندگان در انتخابات را کسب کرد. او که چهره ای محبوب برای مردم روسیه است، روز گذشته (دوشنبه) طی مراسم باشکوهی قسم ریاست جمهوری خورد تا دور جدید ریاست جمهوری وی رسما آغاز شود.

حال ببینیم مطبوعات ایران از این انتخابات و این مراسم روز گذشته چه گزارش هائی منتشر کردند: روزنامه اعتدال نوشت:

"پوتین که سابق بر این به عنوان مامور سازمان اطلاعاتی شوروی سابق کا.‌گ‌.‌ب خدمت کرده در سه دور قبلی ریاست جمهوری‌اش همواره کنترل روسیه را در دست داشته و مخالفانش را ساکت کرده است و تا حدی توانسته قدرت از دست رفته مسکو در جهان خارج را بازیابی کرده و از خود تصویری به عنوان یک مرد قدرتمند ارائه دهد.

ولادیمیر پوتین در حالی امروز (دوشنبه) چهارمین دور ریاست جمهوری‌اش را آغاز می‌کند که ریاستش تحت‌الشعاع روابط به شدت تیره این کشور با غرب و سرکوب مخالفان دولت روسیه قرار گرفته است."

برویم سراغ روزنامه آفتاب که عینا مانند روزنامه اعتدال مطالب کینه توزانه رسانه های غربی را ترجمه و منتشر می کنند. روزنامه آفتاب نیز پارلمان پر قدرت روسیه (دوما) را نادیده گرفت و مدویدوف نخست وزیر روسیه را نخست وزیر پوتین خطاب کرد و نوشت:

"مدویدوف نخست وزیر پوتین باقی ماند".

حال نتیجه این روسیه ستیزی که به سبک جنگ سرد مطبوعات امریکائی و اروپائی در ایران جریان دارد را در دو پیامی که زیر مطلب مربوط به هشدار روسیه به امریکا برای پایبندی به برجام و کمک های اتمی به ایران در صورت لغو برجام از سوی امریکا نوشته شده نقل می کنیم که خود نیز می توانید با مراجعه به فیسبوک پیک نت آنها را بخوانید:

1- آقای نسبتا جوانی که معلوم نیست آگاهی تاریخی و سیاسی اش درباره ایران و روسیه چیست و نامش "سعید فیروز" است اظهار نظر فرموده است "لاف زدند . روس ها همیشه پشت ایران رو خالی کردند".

2- آقای دیگری بنام ابراهیم اسدی نیز زیر همان مطلب این حکم را صادر فرموده اند "  همین روسیه از تحویل سیستم پدافند s300 به بهانه تحریمها خود داری میکرد."

از ایشان هم می توان پرسید که شما چه اطلاعات نظامی درباره تسلیحات و مناسبات نظامی روسیه و جمهوری اسلامی دارید؟ از کجا میدانید چی داده اند و چی نداده اند؟ چگونه حکم صادر می فرمائید که روسیه باید تصمیم سازمان ملل درباره تحریم ایران را دور می زد و اس 300 به ایران تحویل میداد؟ چرا مدعی سیاست های دوران احمدی نژاد نیستید که موجب رفتن پرونده اتمی ایران به سازمان ملل شد؟ جنابعالی تضمین می فرمائید که پیچیده ترین سامانه موشکی روسیه الله بختکی تحویل سپاه و یا ارتش ایران شود و پس فردا قطعات و رموز تولید آن در پنتاگون و یا روی میز سازمان جاسوسی اسرائیل نباشد؟ چرا ما ایرانی ها عادت نداریم برای نظر دادن فکر کنیم؟ و این تازه حساب مردم است، حساب روزنامه ها و رسانه های ایران در کپی برداری از مطالب خصمانه رسانه های غربی و انتشار آن در ایران و آب به آسیاب روسیه ستیزی ریختن حساب جداگانه ایست. روسیه ممکن است دهها ایراد و اشکال داشته باشد، اما این مسئله چه ارتباطی به این مسائلی دارد که درباره رسانه های داخلی و شستشوی مغزی مردم ایران دارد؟

 

 

بلومبرگ: احتمال به تعویق افتادن ضرب الاجل ترامپ در باره برجام

http://aftabnews.ir/fa/news/522184/

آغاز چهارمین دور ریاست جمهوری پوتین

http://etedaal.ir/fa/news/204376/

مدودف نخست وزیرروسیه باقی ماند

http://aftabnews.ir/fa/news/522218/

طعنه کاندیدای اپوزیسیون ترکیه به پسر اردوغان

http://aftabnews.ir/fa/news/522207/

عکس/ انفجار در مرکز ثبت نام رای دهندگان افغانستان

http://aftabnews.ir/fa/news/522124/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 18 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: