ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 اردیبهشت ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مناسبات دو کشور و بررسی لغو امریکائی برجام

صدر اعظم آلمان

به دیدار پوتین در سوچی می رود

 
 
 
 

 

در 48 ساعت گذشته و بدنبال لغو برجام از سوی امریکا، لحن مقامات اروپائی در سخن گفتن خطاب به ترامپ صراحت و حتی تندی خاصی به خود گرفته و این تا حدودی ناشی رقابت های اقتصادی و قصد ترامپ برای آشفته سازی اقتصاد اروپا به سود اقتصاد امریکا نیز هست. نکته ای که جمهوری اسلامی باید از آن استفاده کند، چنان که روسیه بسرعت سرگرم آنست و روی گسترش مناسبات اقتصادی و سیاسی با فرانسه و آلمان حساب باز کرده است.

روز گذشته صدراعظم آلمان "مرکل" که قرار است 18 ماه می در شهر سوچی روسیه با پوتین دیدار و مذاکره کند در یک کنفرانس مذهبی- کاتولیکی در شهر مونستر آلمان در رابطه با لغو برجام از سوی امریکا، برای نخستین بار با لحنی تند گفت:

"این کار امریکا به اعتماد بین المللی لطمه میزند."

تلویزیون روسیه 24 در همین ارتباط پس از گفتگوی تلفنی مرکل و پوتین که ظاهرا برای همآهنگی جهت دیدار در سوچی انجام شد گفت:

 پوتین و مرکل معتقدند که حفظ برجام بسیار مهم است. آنان معتقدند که این قرارداد در حفظ صلح در منطقه و جهان نقش اساسی بازی میکند.  آنان تلفنی در مورد شرایط حاضر بعد از خروج یکطرفه امریکا از قرارداد را ارزیابی کردند. این اطلاعاتی است که اداره مطبوعاتی پوتین داده است.

قرار است پوتین در تاریخ 14 می در کنفرانس اتحادیه اروپائی مشترک المنافع که در سوچی برپا می شود شرکت کند و مشترکا خروج امریکا از برجام را بررسی کنند و بدنبال آن در 18 می در سوچی با مرکل دیدار کند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 22 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: