ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 اردیبهشت ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

حزب کمونیست حداقل 16 کرسی در پارلمان آینده دارد

نتایج انتخابات پارلمانی عراق

ایران و عراق غافلگیر کرد!

 
 
 
 

 

نتایج شمارش آراء انتخابات عراق نشان داد که ائتلاف‌ سائرون نزدیک به مقتدی صدر در صدر جدول رای قرار دارد و پس از آن، الفتح، النصر به رهبری حیدرالعبادی نخست وزیر عراق قرار گرفته اند.

جبهه سائرون با ۵۴، الفتح ۴۵، النصر ۳۹، دولت قانون ( به رهبری نخست وزیر سابق عراق نوری المالکی) ۲۵ و الحکمه (سیدعمار الحکیم وابسته به جمهوری اسلامی) ۱۹ کرسی بدست آورده اند.

هنوز این جدول با شمارش آراء مناطق کم جمعیت و دورتر از پایتخت عراق اندکی افزایش خواهد یافت اما در صورت اضافه شدن آن آراء نیز بسیار بعید است ترکیب برندگان انتخابات تغییر کند.

در کردستان عراق نیز بموجب نتیجه انتخابات، اتحادیه میهنی کردستان موفق شد اکثریت کرسی‌های پارلمان در استان سلیمانیه و کرکوک را بدست آورد و حزب دموکرات کردستان عراق نیز پیروز انتخابات در استان‌های اربیل و دهوک شده است.

 

'سلیم الجبوری' رئیس پارلمان کنونی عراق، شیخ 'همام حمودی' نائب رئیس اول پارلمان عراق در این انتخابات بازنده شدند و باید مجلس را ترک کنند.

حزب کمونیست عراق حداقل ۱۶ کرسی پارلمان آینده عراق را در اختیار خواهد داشت. (علی اکبر ولایتی در سفر به بغداد با صراحت گفته بود که ما اجازه نخواهیم داد مارکسیست ها در پارلمان عراق ورود کنند!)

کمیسیون انتخابات میزان مشارکت واجدین حق رای در این انتخابات را بیش از ۴۴ درصد اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز در انتخابات پارلمانی عراق گروه‌هاى مختلف شیعه و سنى و کرد مانند انتخابات گذشته بین خود مرزبندی نداشتند. در هر فهرست می‌شد نامزدهایی از گروه‌های مختلف قومی و مذهبی دیده میشد.

حیدر عبادی؛ نخست‌وزیر کنونی عراق، که در راس لیست ائتلاف النصر قرار داشت علیرغم تبلیغات زیاد برای او بعنوان پیروز جنگ علیه داعش و کردها در کرکوک نتوانست موفقیت چشمگیری بدست آورد. اما در مقابل، مقتدی صدر؛ که در صدر لیست ائتلاف سائرون قرار داشت و طرفدار سیاست خارجی مستقل است و مشهور به مخالفت با "فساد" حکومتی  است پیروزی چشمگیری بدست آورد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 25 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: