ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

20 فروردین ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

فاجعه ای که سپاه

با سد "گتوند" در خوزستان  آفرید

سفرهای نوروزی مهدی خزعلی

 
 
 
 

به قصد تجدید پیمان با یاران شهید دیروز وارد استان خوزستان شدم، شب نخست را در شهر تركالكی نزدیك سد گتوند  خوابیدیم! سدی كه بزرگترین، پرهزینه ترین و زیانبارترین سازه آبی كشور است! سدی كه محیط زیست خوزستان را به مخاطره انداخته است! سدی كه مزارع و نخلستان های جان به در برده از جنگ را نابود كرد! سدی كه كار ناتمام صدام را تمام كرد!

می گویند جانمایی سد قبل از انقلاب، چند كیلومتر بالاتر از كوه نمك بوده است و حضرات (سپاه) آنرا جابجا كردند و هم معدن نمك را نابود كردند و هم آب كارون را!

پیر زنهای منطقه هم از كوه نمك خبر داشتند، اما دولت معجزه هزاره سوم و سپاه (مجری پروژه هفتاد هزار میلیاردی) و آستانقدس ( مشاوره پروژه) هیچ نمی دانستند!

در بازدید از پروژه انباشت لوله هایی جلب نظر می كرد. می گفتند: این لوله ها را آورده اند تا نمك كف دریاچه را به ماهشهر منتقل كنند، كه طرح روی كاغذ شكست خورده و فقط لوله هایش روی دست سد مانده است!

در قسمتی دیگر ستون یادبود ٥٩ قربانی سد، توجه مرا جلب كرد! علت مرگ سقوط از ارتفاع، غرق شدن، برق گرفتگی، برخورد جسم سخت به سر و ... بود! دیدم پروژه سد سازی سپاه هم كم از جنگ شهید نمی گیرد!

بر دیواره جانبی كوه با امضای "سپاسد" وابسته به سپاه، درشت نوشته بودند:"یا مهدی ادركنی" ظاهرا حضرات سرداران هفتاد هزار میلیارد بیت المال را به آب داده اند و برای اصلاح این خطا پروژه انحراف كارون 90 هزار میلیارد هزینه دارد و اینك سالی ششصد میلیارد خسارت به كشاورزی استان وارد می شود وبرای رهایی از این جهالت دست به دامان امام زمان شده اند!

در جای دیگری سپاه نوشته بود:"هذا من فضل ربی" نمی دانم منظورشان این فاجعه بشری بوده! یا پولهای هنگفتی كه ازكیسه بیت المال به جیب زده اند از فضل خدا می دانند!

بعد از بازدید از این سازه آبی كه جنایت علیه محیط زیست بشری است و نان مردم خوزستان را آجر كرده است، به شوشتر رفتم و از سازه آبی ١٧٠٠ ساله آبشارها و آسیاب های آبی شوشتر دیدن كردم! سازه ای كه افتخار ایرانی است و كتاب های زیادی به زبان های زنده دنیا در وصفش نگاشته شده و هنوز برای مردم شوشتر نان و آبی به همراه دارد!

این یعنی تفاوت علم و جهل!

انتخاب كنید، می خواهید كار را به كاردان بسپارید یا سردار؟!

نتیجه كار سردار و رمال و ... را دیدید! انتخاب با شماست

مهدی خزعلی

یازدهم فروردین ٩٧

شوشتر


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 20 فروردین

 
 

اشتراک گذاری: