منتخب اخبار  

        www.pyknet.net

   پیک نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21 فروردین ماه 1397

  pyknet100@gmail.com

 
   
 

  

منتخب خبرهای منطقه و جهان

 

هیچ جنگی ابدی نیست و سرانجام به صلح میان طرف های درگیر ختم خواهد شد. این که کدامیک از طرفین جنگ در مذاکرات دست بالا را خواهد داشت و امتیاز بیشتری خواهد گرفت بستگی به شمار تلفات ندارد بلکه بستگی به دست بالای نظامی و موقعیت داخلی و خارجی دارد. به این ترتیب است که زمزمه های صلح در یمن بالا گرفته و جنبش انصارالله یمن که از حمایت جمهوری اسلامی برخوردار است اعلام کرده حاضر به مذاکره و صلح است به این شرط که نیروهای خارجی از یمن خارج شوند و به حمایت از جنگ نیز خاتمه بدهند. اشاره آنها به عربستان است اما طبیعی است که عربستان هم خواهد گفت شما هم بند نافتان را که به جمهوری اسلامی بند است قطع کنید!

به این ترتیب است که دو بند ناف باید قطع شود تا صلح برقرار شود اما همه بحث بر سر بعد از صلح است. این که چه حکومتی و بر مبنای کدام میثاق ملی در یمن جنگ زده بر سر کار آید و نحوه بر سر کار آمدنش چگونه خواهد بود.

فعلا تا اینجا، اعلام آمادگی انصار حزب الله اعلام شد. یعنی 50 در صد صلح و باید دید 50 در صد دوم هم آماده است؟ هم برای عربستان و هم برای جمهوری اسلامی این نکته گرهی است که آیا انصار الله یمن کپی انصار حزب الله لبنان خواهد شد و یا حسابش را از حزب الله لبنان و جمهوری اسلامی مستقل خواهد کرد و در صورت چنین استقلالی چه تضمینی وجود دارد که عربستان و یا دولتی که در یمن بر سر کار می آید بار دیگر فیلشان یاد هندوستان نکرده و عزم خلع سلاح انصار الله و سرکوب آنها را نکند!

 

مصاحبه با وزیر دفاع ایران در مسکو

http://aftabnews.ir/fa/news/517052/

بحران سوریه به پایان نزدیک می شود

http://www.armandaily.ir/fa/news/detail/79173/

انصارالله یمن : آماده صلح هستیم

http://aftabnews.ir/fa/news/517122/

دیدار غیر علنی مقامات اطلاعاتی آمریکا و کره شمالی

http://aftabnews.ir/fa/news/517215/

عکس/ دیدار بن سلمان با بوش «پدر و پسر»

http://aftabnews.ir/fa/news/517153/

ضیافت شام بن سلمان با ماکرون

http://www.asriran.com/fa/news/602726

دیدار رئیس دومای روسیه با علی لاریجانی

http://fararu.com/fa/news/355227


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 21 فروردین

 
 

اشتراک گذاری: