ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 فروردین ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مطهری و کرباسچی در برابر هم

نجفی از شهرداری رفت

و یا مجبورش کردند برود؟ 
 
 
 
 

 

غلامحسین کرباسچی بیرکل حزب کارگزاران سازندگی و شهردار اسبق تهران روز گذشته درباره استعفای نجفی از شهرداری تهران به خبرگزاری ایسنا گفت:

نجفی فرد دروغگویی نیست و دو بار به دلیل کسالت استعفا داده است. نجفی آنقدر شهامت دارد که اگر فشاری به او وارد شود بگوید که به خاطر همین فشارها استعفا داده است. من نجفی را فرد دروغگویی نمی‌دانم. خود نجفی اذعان کرده است که کسالت حادی دارد اما برخی تحلیل می‌کنند که او به خاطر فشارهای وارده استعفا داده است. اصل این موضوع را هم باید از خود نجفی سوال پرسید.

وقتی تحلیل می‌شود که این استعفا به دلیل فشارها بر شهردار تهران است، ‌بگو و مگو پیش می‌آید که من با این بگو و مگوها در میان جریان اصلاحات و خارج آن یا با قوه قضاییه موافق نیستم، زیرا نه چیزی به کشور داده می‌شود، نه مساله‌ای را حل می‌کند و نه مردم حوصله این حرف‌ها را دارند. نجفی مدتی شهردار بوده و کار کرده است و اکنون مشکلی برایش پیش آمده و دو بار به خاطر بیماری استعفا داده است. هر کس بگوید دلیل این استعفا مساله دیگری بوده است، وقت بیهوده تلف کرده است.  اگر پرونده‌هایی که شهرداری (از دوران قالیباف) به قوه قضاییه فرستاده است جنبه مجرمانه دارد، آن را باید قوه قضاییه تشخیص دهد.

بصورت همزمان علی مطهری نیز در این ارتباط در اینستاگرام خود نوشت:

ماجرای برکناری آقای نجفی از شهرداری تهران موجب وهن جمهوری اسلامی شد. بخشی از حاکمیت جمهوری اسلامی که از ابتدا مخالف تصدی این پست توسط آقای نجفی بود با اهرم‌های قدرتی که در دست داشت، ایشان را مجبور به استعفا کرد و وقتی شورای شهر تهران با استعفای او مخالفت کرد، شورا را تهدید کرد و سرانجام شورا و آقای نجفی هم به بهانه بیماری که در بسیاری از مردان بالای ۵۰ سال وجود دارد و مشغول کار خود هستند، تسلیم این فشارها شدند. حاکمیت دوگانه در کشور ما کاملا مشهود است. مردم به شورایی به نام شورای شهر رای می‌دهند و از جای دیگر دستور می‌رسد که فلانی برای شهرداری تهران نباید انتخاب شود، اگر رای بدهید شش ماه بیشتر دوام نمی‌‌‌‌آورد و بعد به گونه‌ای عمل می‌کنند که همین اتفاق بیفتد. همین قضیه کافی است که بفهمیم چرا مبارزه با فساد در کشور ما به نتیجه نمی‌رسد. تا زمانی که قوه قضاییه از استقلال کافی برخوردار نباشد، بسیاری از مشکلات ما پابرجا خواهد بود.

سخنان روز گذشته دادستان کل کشور دخالت قوا و نهادها و سازمان‌ها در کار یکدیگر در کشور ما بود که (آشکار ساخت) هیچ کس قانع به اختیارات خود نیست و این معضل بزرگی است. قطعا شورای شهر تهران حق شکایت از دادستان کل را دارد. شورای شهر تهران و آقای نجفی امتحان خوبی پس ندادند، باید مقاومت می‌کردند تا مانع استمرار حاکمیت دوگانه در کشور و نادیده گرفتن رای مردم شوند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 22 فروردین

 
 

اشتراک گذاری: